Sparretelefonen for offentlige anskaffelser er et tilbud fra DFØ hvor du kan diskutere dine anskaffelsesfaglige spørsmål med våre fagfolk.
Ring oss på telefon: 404 34 830
Send en e-post til sparretelefon@dfo.no

Sparretelefonen har vært et populært tilbud innen spørsmål om bærekraftige anskaffelser, og DFØ utvider nå tilbudet til å gjelde alle anskaffelsesfaglige tjenester. Vi er en diskusjonspartner, og driver ikke med rådgiving. Du finner også informasjon på anskaffelser.no.
Har du spørsmål om offentlige anskaffelser?
Lurer du blant annet på:
- I hvilke anskaffelser bør jeg tenke på klima- og miljø?
- Hva bør jeg tenke på for å forebygge arbeidslivskriminalitet?
- Hva er mitt behov for en anskaffelsesstrategi?
- Hvilke digitale verktøy bør jeg benytte for å bli mer effektiv?
- Hvilke av Statens standard avtale er det hensiktsmessig å benytte?
- Hvilke krav og kriterier innen bærekraft er aktuelt å bruke i min anskaffelse?
Eller andre spørsmål om offentlige anskaffelser som du ønsker å sparre med våre fagfolk om?
Sparretelefonen og personvern
Ved å bruke sparretelefonen for offentlige anskaffelser, enten ved å ringe eller sende e-post, samtykker du til at personopplysninger blir registrert. Virksomhetsnavn, navn, e-postadresse og/eller telefonnummer, spørsmål og svar blir registrert når du bruker tjenesten. Dette er for at DFØ kan følge opp brukerne av tjenesten. Behandlingsgrunnlaget for dette er personvernforordningen artikkel 6 nr. 1 bokstav f, som tillater oss å behandle opplysninger som er nødvendig for å vareta en berettiget interesse som veier tyngre enn hensynet til den enkeltes interesser eller grunnleggende rettigheter og friheter. Den berettigede interessen er å kunne følge opp telefonsamtaler ved behov.
Personopplysningene blir slettet årlig, hvor svar/spørsmål blir anonymisert på virksomhetsnavn etter det. Utfyllende informasjon om hvordan DFØ behandler personopplysninger finner du i vår personvernerklæring.