Innkjøpsledernettverket

Innkjøpsledernettverket er en arena der offentlige innkjøpsledere kan dele erfaringer og styrke sin kunnskap om hva det vil si å være leder innen innkjøpsfaget.

Innkjøpsledere i offentlig sektor har ofte sammenfallende behov og utfordringer. De har meldt behov for en felles møteplass for å utveksle erfaringer på ulike områder. 

Nedenfor finner du eksempel på aktuelle temaer, oversikt over fremtidige møter og presentasjoner fra tidligere møter.

Aktuelle temaer

  • strategisk ledelse av offentlige anskaffelser
  • effektivisering og gevinstrealisering gjennom kontraktsoppfølging
  • ledelse, endringsledelse og styring
  • organisering

Innkjøpsledernettverket møtes 2–4 ganger i året.

Detaljert beskrivelse av møtene kommer på DFØ sine kurssider for påmelding. 

Webinarer 2021:

16.juni: Tema er sosialt ansvar og menneskerettigheter i offentlige anskaffelser. Hvordan kan du som innkjøpsleder legge til rette for at virksomheten ivaretar sosialt ansvar? Egnede rutiner for å fremme grunnleggende menneskerettigheter, kontraktsvilkår og høyrisiko, egenrapportering samt erfaringer fra offentlig virksomheter

 

21.mai: Konsulentkjøp i staten er tema på dette møte. DFØ har fått i oppdrag å utarbeide retningslinjer for konsulentkjøp. I den sammenheng ønsker vi å dele kunnskap på området, og få innspill til utkast til retningslinjer. 

Presentasjoner blir tilsendt deltakerne i etterkant av webinaret. 

Presentasjoner fra tidligere møter

12.mars 2021​
10.desember 2020​
28.oktober 2020​
16.april 2020
5.desember 2019
5. september 2019
21. mars 2019
8. juni 2018
9. februar 2018
30. november 2017
20. september 2017

 

Oppdatert: 3. september 2021

Fant du det du lette etter?

Det beklager vi!

Hva lette du etter? Bruk gjerne stikkord