Markedsundersøkelser

Det er viktig å sette seg inn i hva markedet kan tilby både når det gjelder tekniske løsninger og kompetanse.

  • Gå på konferanser, produktpresentasjoner, frokstmøter og liknende. Følg med i datapressen, abonnér på nyhetsbrev.
  • Ta kontakt med andre offentlige kunder som bruker liknende type løsninger eller har erfaring fra tilsvarende anskaffelser, for å høre om deres erfaringer.
  • Etablér dialog med markedet og relevante fagmiljøer. Difi har beskrevet hva som er lurt å gjøre, og hva du må passe på dersom du ønsker å gjennomføre dialogmøter i forbindelse med den generelle anskaffelsesprosessen.
  • Det kan også være lurt å gjøre en markedsanalyse.
Oppdatert: 12. desember 2022

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.