Mottakere av EHF og Peppol BIS

Her kan du søke etter virksomheter som kan ta imot EHF og Peppol BIS.

Søk i Peppol

I den engelskspråklige Peppol-databasen kan du søke opp virksomhetens navn eller organisasjonsnummer.

Slik søker du:

  1. Skriv inn virksomhetens navn eller organisasjonsnummer.
  2. Klikk på "Search Peppol Directory".
  3. Klikk på "Show details".
  4. Velg fanen "Supported document types".

Peppol BIS billing v3.0 er det samme som EHF-faktura. Faktura og kreditnota er satt opp som to formater de kan motta.

Dersom du får opp meldingen «No search results found for query», betyr dette at virksomheten enten ikke finnes som mottaker, Peppol Directory har ikke registret eller endret informasjon tilsendt fra adresseregister (SMP eller kjent som ELMA i Norge), eller du har skrevet inn feil søkeord.

Har du tilbakemelding om søket?

Send oss gjerne en e-post.

  • ehf [at] dfo.no (ehf[at]dfo[dot]no)

Elektronisk adresseregister (ELMA)

ELMA (SMP) er en del av Peppol Network, og sikrer et digitalt oppslag av ulike mottakere i Norge når du skal sende en EHF- eller Peppol BIS-transaksjon.

Antall mottakere er hentet fra Peppol-databasen.

Om ELMA
Hvordan bli registrert som mottaker i ELMA eller bytte økonomisystem/aksesspunkt

Bli registrert

Ta kontakt med et aksesspunkt eller din systemleverandør og be om å bli oppført i ELMA-registeret.

Oversikter:

Bytte system eller aksesspunkt

Ta kontakt med din gamle systemleverandør og be de slette deg fra adresseregisteret ELMA. Deretter tar du kontakt med ny systemleverandør og ber de registrere ditt organisasjonsnummer i ELMA. Aksesspunktet kan være knyttet til ditt bestillingssystem, økonomisystem (eller Nettbank Bedrift).

Hvis du ikke vil motta EHF i ditt system, kontakt din nåværende eller tidligere systemleverandør og be de slette organisasjonsnummeret ditt i ELMA.

Oppdatert: 4. mars 2025

Kontakt

  • ehf [at] dfo.no (ehf[at]dfo[dot]no)

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.