Lørenskog kommune tar i bruk ny anskaffelsesmetode

Med konkurransepreget dialog skal Lørenskog anskaffe mobilitetsløsninger for de ansatte i kommunen.

Det nye anskaffelsesregelverket senker terskelen for å bruke konkurransepreget dialog som prosedyre, men det er få eksempler på mindre virksomheter som har benyttet seg av muligheten.

– Lørenskog kommunes konkurranse er nybrottsarbeid. De får derfor bistand av Difi underveis. De tester også Difis veiledning slik at vi kan bruke dette som referansecase for andre kommuner som vil bruke samme prosedyre, sier førstekonsulent Nora Backer Malm i Difi.

Det første steget var å formulere behovet som en funksjonsbeskrivelse.

– Vi har definert behovet som «mobilitet» istedenfor «transport». Behovsbeskrivelsen åpner for flere muligheter og vi er spente på løsningsforslagene som kommer inn, sier rådgiver i innkjøpsseksjonen i Lørenskog kommune, Stine Brun.

Løsningen skal dekke de ansattes behov for mobilitet i arbeidstiden, sikre effektiv bruk av kjøretøyparken og bidra til at Lørenskog blir en lavutslippskommune.

Leverandører kan gi tilbud alene eller i samarbeid med andre. Dette åpner for en konkurranse med innovasjon, miljøgevinster, og potensielt helt nye løsninger.

Konkurransedokumentene og alle relevante frister finner du på Doffin under tittelen «Anskaffelse av rammeavtale på mobilitet». Søknadsfristen er 14. september og spørsmål kan stilles frem til 7. september.

Publisert: 30. august 2018 Oppdatert: 12. desember 2022

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.