Digital veiviser

Sunnaas sykehus HF

Digital veiviser

Å finne frem i sykehusets mange bygg er en utfordring. Sunnaas sykehus søkte gjennom StartOff nye løsninger som hjelper pasienter, besøkende og ansatte å finne lett frem på egenhånd. Mazemap har nå utviklet en digital kartløsning som gjør det enkelt å finne frem i stor bygningsmasse.

Tidsperiode

Desember 2020 – september 2021.

Utfordringsvideo

Bli kjent med Sunnaas sykehus og deres behov

Om behovet

Sykehuset er på 25.000 kvadratmeter, fordelt på 12 bygg. Som på de fleste sykehus er det både nye og gamle bygninger, med mange trapper, heiser og trange partier, der det av og til kan være vanskelig å komme seg frem

Sunnaas trengte en løsning som hjalp pasienten med å finne frem på egenhånd, og helst kun med hjelp av egne midler (for eksempel mobiltelefon). Løsningen burde også kunne brukes av pårørende og ansatte.

Du kan lese mer om behovet i dokumentet "Vedlegg 1: Behovsbeskrivelse".

Om løsningen

Mazemap vant konkurransen, og har utviklet en digital kartløsning som gjør det enkelt å finne frem i store byggmasser. Løsningen gjør det enkelt å navigere rundt via mobiltelefonen, og kartløsningen kan integreres med systemer for påminnelse av time.

Interessert i løsningen? Ta kontakt med Mazemap.

Demonstrering av løsningen

Dokumenter brukt i konkurransen

Konkurranseregler StartOff: Digital veiviser
docx 125.21 KB
Vedlegg 1: Behovsbeskrivelse, Digital veiviser
docx 1.31 MB
Vedlegg 2: Mal for idéskisse, Digital veiviser
docx 36.64 KB
Vedlegg 3: Startoffs forsknings- og utviklingsavtale, Digital veiviser
pdf 370.17 KB

StartOff

Sunnaas sykehus sitt prosjekt var en del av StartOff-programmet. StartOff var et program for innovative anskaffelser, hvor offentlige oppdragsgivere fikk utviklet løsninger på sine behov, gjennom en prosess spesialtilpasset oppstartsselskaper. Programmet er nå avsluttet, men denne innovative anskaffelsesmetodikken kan fortsatt benyttes.

Kontaktinformasjon

Ta kontakt via sparretelefonen for mer å få mer informasjon om prosjektet, den offentlige virksomheten eller gjennomføring av innovative anskaffelser.

Sparretelefonen
  • sparretelefon [at] dfo.no (sparretelefon[at]dfo[dot]no)
  • 404 34 830
Oppdatert: 6. juni 2024

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.