Fellesavtale om kjøp av kontormøbler
Statens innkjøpssenter har inngått fellesavtale om kjøp av kontormøbler med to leverandører, Lindbak AS og Senab Eikeland Stavanger AS. Avtalen er gyldig fra 22. mars 2024 med en varighet på 2 år med opsjon om forlengelse i inntil to år. Fellesavtalen inngår i Kategoristrategi for kontorområdet 2022-2032.
Om avtalen
- Ikrafttredelse 22.03.2024
- Varighet: 2 år + 1 år + 1 år
- Opsjon: Virksomhetene vil bli varslet i god tid i forveien dersom opsjon ikke utløses.
- Anskaffelsens formål er å dekke virksomhetenes løpende behov for leveranse av kontormøbler.
- Se video fra informasjonsmøtet mandag 22.april 2024 for mer informasjon.
Med kontormøbler menes møbler og inventar til kontorarbeidsplasser (cellekontor/landskap), møterom, grupperom, sosiale soner, resepsjon, arkiv, undervisningsrom og læringsareal, aktivitetsbaserte arbeidsplasser, samarbeidssoner, kreative soner, samtalerom mm. Fellesavtalen vil omfatte alt fra mindre løpende bestillinger av en eller flere møbler (suppleringskjøp) til større anskaffelser (eksempelvis flytteprosjekter osv.).
Avtalen omfatter også tjenesteelementer (levering og montering av møbler, retur av emballasje, service og vedlikehold).
Fellesavtalen er delt inn i to delområder:
- Platemøbler
- Stoler og andre møbler
Hvert delområde er igjen delt inn i seks geografiske delkontrakter. Anskaffelsen omfatter totalt 12 ulike delkontrakter.
Delområdet Platemøbler omfatter møbler og inventar innenfor produktområdene bord, skjerming, lamper (løsmontert), garderobe, lager og arkiv. Delområdet Stoler og andre møbler omfatter produktområdene stoler, sofa, avfallssystem og stillerom.
Avtalefordelingen ser slik ut:
Platemøbler | Stoler og andre møbler |
Leverandør | Leverandør |
Nasjonal avtale 1 | Nasjonal avtale 1 |
Lindbak AS | Lindbak AS |
Nasjonal avtale 2 | Nasjonal avtale 2 |
Senab Eikeland Stavanger AS | Senab Eikeland Stavanger AS |
Region Nord-Midt | Region Nord-Midt |
Lindbak AS | Lindbak AS |
Region Sør-Vest | Region Sør-Vest |
Lindbak AS | Lindbak AS |
Region Øst | Region Øst |
Lindbak AS | Lindbak AS |
Region Oslo | Region Oslo |
Lindbak AS | Lindbak AS |
Statens innkjøpssenter skal utarbeide et rammedokument for hver enkelt felles innkjøpsavtale som skal gi virksomhetene retningslinjer for hvordan den inngåtte fellesavtalen bør brukes. For å oppnå gevinster av bruk av fellesavtalen er det viktig at deltagende virksomheter innretter sin bruk av avtalen i samsvar med føringene i rammedokumentet.
Se rammedokument for fellesavtalen
Avropsmekanisme
Den enkelte virksomhet som er en del av anskaffelsen vil være en av oppdragsgiverne på Fellesavtalen, som foretar selvstendige avrop ut ifra egne behov, i samsvar med Fellesavtalen.
Lokal avtaleforvalter
Den enkelte virksomhet må utnevne en lokal avtaleforvalter for denne fellesavtalen. Lokal avtaleforvaler er avtaleansvarlig og koordinator både overfor leverandøren, Statens innkjøpssenter og virksomhetens egne bestillere.
Statens innkjøpssenter trenger kontaktinformasjon til den/de i den enkelte virksomhet som kommer til å være avtaleforvalter på denne avtalen. Vi trenger navn, telefonnummer og e-post adresse til avtaleforvalter på avtalen. Dette sendes til kontor@dfo.no.
Det er viktig at Statens innkjøpssenter informeres dersom det skjer endringer av lokal avtaleforvalter eller evt. dennes kontaktinformasjon.
Samarbeidsområde i MS Teams
Lokal avtaleforvalter har tilgang til samarbeidsområde for fellesavtalen i Microsoft Teams. Dette for å tilrettelegge for en mer effektiv kommunikasjon, bedre informasjonsflyt og selvbetjening. Teamet vil fungere som en digital møteplass for lokale avtaleforvaltere. Det er et sted for læring, samhandling og erfaringsutveksling. I teamet får alle medlemmer tilgang til avtaledokumenter og annen relevant informasjon. I Teams kan lokal avtaleforvalter rapportere eventuelle avvik, stille spørsmål og chatte med Statens innkjøpssenter.
For å få tilgang til teamet og for andre henvendelser kring avtalen, vennligst kontakt oss på kontor@dfo.no .
Les mer her om hvordan du får gjestetilgang til Teams
Video fra informasjonsmøte mandag 22.april 2024
Kontakt
Alle henvendelser relatert til fellesavtalen ønskes sendt til kontor@dfo.no, og merkes Fellesavtale om kjøp av kontormøbler.
Direkte henvendelser til leverandør om fellesavtalen sendes til:
- Senab Eikeland Stavanger AS, e-postadresse: si@senabeikeland.no
- Lindbak AS, e-postadresse: si@lindbak.no