Asker kommune vurderer å bruke Best Value Procurement på et byggeprosjekt i kommunen. Aktuelt prosjekt er et kombinert produksjons- og administrasjonsbygg.
Tjenesteområdet Eiendom i Asker kommune skal dekke kommunens behov formålsbygg, administrasjonsbygg og boliger. Dette innebærer forvaltning, vedlikehold og prosjektering og bygging, samt planlegge for, utvikle og bygge nytt ved behov.
Om prosjektet
Bygg- og anleggstype: Kombinasjonsbygg –
produksjon/administrasjon
Areal/lengde: Ca 3500 kvm
Sted: Asker
Prosjektbudsjett: 100 millioner
Gjennomføringsmodell: Totalentreprise
Kontaktperson: Arnfinn Radu Olsen (Arnfinn.Radu.Olsen@asker.kommune.no)
Alle fremtidige datoer er tentative. Det planlegges et dialogmøte med markedet, for å sjekke ut interessen i entreprenørmarkedet for BVP-modellen, før man tar en endelig avgjørelse.
Hendelse/aktivitet | Tentativ dato |
Leverandørmøter og opplæring | Mars/april |
Prekvalifisering/kunngjøring av konkurranse | 29.08.2017 |
Frist for søknad om å delta i konkurransen | 29.09.2017 |
Tilbudsfrist | 24.11.2017 |
Intervju | Uke 50-51 |
Oppstart konkretiseringsfase | Uke 1-6 2018 |
Endelig valg av leverandør | Uke 7-8 2018 |
Signert kontrakt/oppstart | Uke 9 2018 |
Ferdigstillelse | 1.11.2019 |
Prosjektmål
- Solbråveien skal i størst mulig grad skape en inspirerende arbeidsplass der det er godt å være for brukerne
- Solbråveien skal ha en mest mulig klimavennlig energiløsning for byggets driftsfase
- Solbråveien skal ha lavest mulig klimagassutslipp fra byggeprosess og materialbruk