Asker kommune – pilot på BVP

Asker kommune vurderer å bruke Best Value Procurement på et byggeprosjekt i kommunen. Aktuelt prosjekt er et kombinert produksjons- og administrasjonsbygg.

Tjenesteområdet Eiendom i Asker kommune skal dekke kommunens behov formålsbygg, administrasjonsbygg og boliger. Dette innebærer forvaltning, vedlikehold og prosjektering og bygging, samt planlegge for, utvikle og bygge nytt ved behov.

Om prosjektet

Bygg- og anleggstype: Kombinasjonsbygg – produksjon/administrasjon
Areal/lengde: Ca 3500 kvm
Sted: Asker
Prosjektbudsjett: 100 millioner
Gjennomføringsmodell: Totalentreprise
Kontaktperson: Arnfinn Radu Olsen (Arnfinn.Radu.Olsen@asker.kommune.no)

Alle fremtidige datoer er tentative. Det planlegges et dialogmøte med markedet, for å sjekke ut interessen i entreprenørmarkedet for BVP-modellen, før man tar en endelig avgjørelse.

Hendelse/aktivitet Tentativ dato
Leverandørmøter og opplæring Mars/april
Prekvalifisering/kunngjøring av konkurranse 29.08.2017
Frist for søknad om å delta i konkurransen 29.09.2017
Tilbudsfrist 24.11.2017
Intervju Uke 50-51
Oppstart konkretiseringsfase Uke 1-6 2018
Endelig valg av leverandør Uke 7-8 2018
Signert kontrakt/oppstart Uke 9 2018
Ferdigstillelse 1.11.2019

Prosjektmål

  1. Solbråveien skal i størst mulig grad skape en inspirerende arbeidsplass der det er godt å være for brukerne
  2. Solbråveien skal ha en mest mulig klimavennlig energiløsning for byggets driftsfase
  3. Solbråveien skal ha lavest mulig klimagassutslipp fra byggeprosess og materialbruk

Utlysning i Doffin

Oppdatert: 12. april 2023

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.