DFØs sparretelefon er utvidet fra å bare gjelde bærekraftige og innovative anskaffelser til at du kan stille alle dine spørsmål om offentlige anskaffelser.
Tjenesten er en utvidelse av den tidligere sparretelefonen for bærekraftige anskaffelser, som ble lansert i februar 2021 for å møte behovet for synlig og brukertilpasset veiledning innenfor bærekraftige og innovative anskaffelser. Den har blitt DFØs mest populære tilbud innen disse fagområdene. Tjenesten er gratis.
– Gjennom arbeidet med sparretelefonen for bærekraftige anskaffelser, merket vi et lignende behov for brukertilpasset veiledning også på andre fagområder innenfor offentlige anskaffelser. Derfor utvider vi nå tjenesten, sier prosjektleder for sparretelefonen Emilie Værp.
Nye anskaffelsestemaer du kan få veiledning om
Her er noen eksempler på de nye områdene du kan spørre om, i tillegg til bærekraft og innovasjon:
- anskaffelsesregelverket
- Statens standardavtaler (SSA)
- innkjøpsledelse
- digitalisering
- anskaffelsesstrategi
- innkjøpsanalyse
Veiledning, men ikke råd om offentlige anskaffelser
DFØs rådgivere har ikke mulighet til å gi konkrete råd, men de veileder deg gjerne og deler av sin kunnskap, sparrer gjerne med deg og gir deg kanskje noen nye tanker og ressurser du kan ta med deg i ditt videre arbeid.
– Sparretelefonen gir anskaffelsesdivisjonen mulighet til å bli bedre kjent med våre brukere, og å bygge opp kompetanse både hos dere der ute og hos oss selv. Lurer du på noe innenfor offentlig anskaffelser, ikke nøl med å ta kontakt, sier Emilie Værp.