Ny fellesavtale for levering av mobile enheter til statlige virksomheter

Statens innkjøpssenter har inngått kontrakter med Dustin Norway AS (hovedleverandør) og Techstep Norway AS om levering av mobile enheter til statlige virksomheter. Kontraktene trer i kraft 3. september.

Avtalen vil dekke deltakende statlige virksomheters behov for mobiltelefoner, nettbrett og tilhørende utstyr.

Avtalen erstatter dagens fellesavtale for mobiltelefoner og nettbrett og vil vare i inntil 4 år.

– Det har vært lagt stor vekt på miljø og etisk handel i anskaffelsesprosessen. Avtalen legger blant annet til rette for at virksomheter som ønsker det skal kunne kjøpe brukte mobiltelefoner, sier avdelingsdirektør Kjetil Østgård i Statens innkjøpssenter.

– Søkelyset på bærekraftige fellesavtaler blir stadig sterkere. Vi opplever at virksomhetene etterspør miljøvennlige alternativer og er glade for å kunne imøtekomme forventningene. Sammen med fellesavtalen følger det et rammedokument som gjør det enkelt for virksomhetene og gjøre bærekraftige og kostnadseffektive innkjøp.

Statens innkjøpssenter er en del av Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ).

Publisert: 22. august 2022 Oppdatert: 31. januar 2023

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.