Fellesavtale for telefonitjenester

Fellesavtale for telefonitjenester

Statens innkjøpssenter har inngått fellesavtale for telefonitjenester med Telia Norge AS med merkevaren Phonero. Avtalen er gyldig fra 2. mai 2022 med en varighet på 2 år med opsjon om forlengelse i inntil tre år. Vi vil varsle virksomhetene i god tid i forveien dersom det ikke utløses opsjon. Nortel AS er sekundærleverandør.

Om avtalen

  • Ikrafttredelse: 02.05.2022
  • Varighet: 2 år + 2 år + 1 år
  • Opsjon: Opsjon er utløst for 2 år og vil vare til 02.05.2026. Neste opsjon vil varsles innen 01.02.2026.
  • Tjenester: mobiltelefoni, fasttelefoni, mobilt bredbånd, bedriftsnett, sentralbordløsninger m.m.

Det er inngått en rammeavtale med Telia Norge AS som primærleverandør og Unifon AS (tidligere Nortel AS) som sekundærleverandør.

Rammedokument

Statens innkjøpssenter inngår og forvalter felles innkjøpsavtaler og skal utarbeide et rammedokument for den enkelte felles innkjøpsavtale.

Rammedokumentet skal gi virksomhetene retningslinjer for hvordan fellesavtalen bør brukes. Riktig bruk av avtalen er sentral for virksomhetens realisering av potensialet for gevinster i fellesavtalen.

For å oppnå gevinstene, er det viktig at deltakende virksomheter innretter sin bruk av avtalen i samsvar med føringene i rammedokumentet. Nedenfor finner du rammedokumentet for fellesavtalen for telefonitjenester.

Rammedokumentet for fellesavtalen om telefonitjenester

Avropsmekanisme

Sekundær og primærleverandør

Fellesavtalen skal ha to parallelle rammeavtaler: en primærleverandør og en sekundærleverandør. Sekundærleverandøren kan få inntil 15 prosent av avtalens abonnement, men skal kun benyttes dersom oppdragsgiver opplever dekningsutfordringer hos primærleverandøren.

Hva omfatter avtalen?

Avtalen omfatter abonnement og trafikk innenfor mobiltelefoni og fasttelefoni.

I tillegg omfatter avtalen:

  • mobilt bedriftsnett
  • tale i Teams
  • «SMS Gateway»-tjenester
  • sentralbordfunksjoner
  • spesialnummer-tjenester
  • VPN
  • IN-løsninger
  • nummeropplysningstjenester
  • utbedring av innendørsdekning
  • kundeservice og brukerstøtte
  • mobilapplikasjon for brukere: Ditt Phonero
  • selvbetjeningsportal for administratorer: Din bedrift

Lokal avtaleforvalter

Den enkelte virksomhet må utnevne en lokal avtaleforvalter for denne fellesavtalen. Den lokale avtaleforvalteren vil være avtaleansvarlig og koordinator både ovenfor leverandøren, Statens innkjøpssenter og virksomhetens egne bestillere. Det er viktig at Statens innkjøpssenter informeres dersom det skjer endringer av lokal avtaleforvalter eller evt. dennes kontaktinformasjon.

Informasjon og samarbeidsområde for avtaleforvaltere

Lokal avtaleforvalter har tilgang til samarbeidsområde for fellesavtalen i Microsoft Teams. Dette for å tilrettelegge for en mer effektiv kommunikasjon, bedre informasjonsflyt og selvbetjening. Teamet vil fungere som en digital møteplass for lokale avtaleforvaltere, og er et sted for læring, samhandling og erfaringsutveksling. I teamet får alle medlemmer tilgang til avtaledokumenter og annen relevant informasjon. I Teams kan lokal avtaleforvalter rapportere eventuelle avvik, stille spørsmål og chatte med Statens innkjøpssenter.

Kontakt

Her kan du kontakte oss for tilgang til teamet og for andre henvendelser rundt avtalen.

  •  IKT-avtaler [at] dfo.no (IKT-avtaler[at]dfo[dot]no) (Avtaleansvarlig)
Teams gjestetilgang
pdf 772.17 KB
Oppdatert: 5. september 2024

Kontakt

  •  IKT-avtaler [at] dfo.no (IKT-avtaler[at]dfo[dot]no) (Avtaleansvarlig)

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.