Nordic Smart Government & Business (NSG&B)

Visjonen til NSG&B er å skape verdi for SMB ved å gjøre sanntids forretningsdata tilgjengelig og brukbar for innovasjon og vekst i hele regionen, på en automatisk, samtykkebasert og sikker måte.

Dette programmet er enestående i Norden, og vil skape verdi for bedrifter, offentlige myndigheter og samfunn ved å dele data på tvers av regionen på en automatisk, intelligent og sikker måte. Nordic Smart Government & Business er en pådriver for et integrert Norden, som er ambisjonen til de nordiske statsministrene. Programmet ble lansert av de nordiske næringsministrene i mai 2018, og støttes økonomisk av Nordic Innovation.

Når Nordic Smart Government & Business er fullt implementert, vil det bli lettere for bedrifter å utføre sine prosesser digitalt ved bruk av systemer som er basert på standard formater og standard utveksling av informasjon ovenfor private og offentlige virksomheter.

Endelig rapport

Sluttrapporten vil bli overlevert til samarbeidspartner og medfinansiør senhøsten 2024. Men mens det ventes på den, kan NSG allerede nå fortelle om noen samlede resultater fra programmet, og det vi ser, kan være områder å videreføre utviklingssamarbeid etter at programmet er avsluttet.

Med vekt på små og mellomstore bedrifter (SMB), har NSG&B fokusert på å fremme verdi ved å gjøre forretningsdata ikke bare tilgjengelige, men også brukbare for innovasjon og vekst. Denne visjonen var avhengig av sikker, automatisert og samtykkebasert datautveksling, og etablerte et nytt paradigme for forretningsdrift i regionen.

Les mer om NSG&B programmet, deres arbeid og de ulike mål programmet har.

Les mer om de leveranser som er gjort ,og som kommer til å bli gjort, for området Digital business documents & Product information

Webinarer

For å spre kunnskapen om hva som er skapt i programmet og dele vår kunnskap, setters det opp en webinarserie med fem sentrale webinarer i oktober. I webinarene vil vi gå gjennom fem emner, gi rom for diskusjon og beskrive hva som kan følge etter at programmet avsluttes.

Hvis du er en aktør som støtter entreprenører – for eksempel leverandører av forretningssystemer, ERP-leverandører, næringsorganisasjoner, myndigheter, regnskapsførere, revisorer, finansielle eksperter – anbefaler vi sterkt at du registrerer deg og blir med. Ved å delta får du muligheten til å utvide din kunnskap og delta i diskusjoner om viktige emner som digitale forretningsdokumenter, pålitelig nordisk forretningsdata og forenklet oppstart av virksomhet.

Les mer om webinarene og meld deg på:

Oppdatert: 16. august 2024

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.