Fellesavtale for kjøp av revisjonstjenester
Statens innkjøpssenter planlegger å igangsette en anskaffelsesprosess for en fellesavtale for kjøp av revisjonstjenester.
Statens innkjøpssenter har utarbeidet en kategoristrategi for kontorområdet. Strategien omfatter en handlingsplan med prioriterte avtaleområder innen området.
Kontorkategorien er delt i fire underkategorier: kontordrift, profesjonelle tjenester, møbler og inventar og elektrisk kraft. Revisjonstjenester er plassert i kategori for profesjonelle tjenester.
Her følger en oversikt over relevante kapitler i kategoristrategien hvor revisjonstjenester er omtalt:
- Kapittel 4: Behovsanalyse pkt. 4.4.5
- Kapittel 5: Markedsanalyse pkt. 5.2.4.5
- Kapittel 6: Bærekraft pkt. 6.2
- Kapittel 7: Samlet vurdering pkt. 7.4.5
Analysene i strategien viser at det er behov for mer ressurser og kompetanse, knyttet til oppfølging og kontroll i offentlige kontrakter. En fellesavtale for kjøp av revisjonstjenester vil derfor ha en positiv effekt for virksomhetene omfattet av innkjøpsordningen.
Nærmere informasjon om anskaffelsen vil bli publisert når prosjektet er igangsatt.
Prosjektet forventes å starte i mars 2023 i henhold til handlingsplan for kategori "profesjonelle tjenester"
Spørsmål kan rettes til prosjektleder Jasmin Naila Mirza.