Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) (-) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (75) Bygg, anlegg og eiendom (45) Byggeprosessen (23) Avklare behov (7) Konseptutvikling- og bearbeiding (2) Detaljprosjektering (11) (-) Utførelse (8) Overlevering (1) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) (-) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 29 treff funnet X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen... Guide til tjenestedesign KS har utviklet et verktøy for hvordan tjenestedesign kan brukes for å skape bedre tjenester og finne nye løsninger. Verktøyet heter Idekatalog for... X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt Veileder om sosiale entreprenører som leverandører Veilederen hjelper deg som offentlige oppdragsgivere i møte med en sosial entreprenør. SHA for gjennomføring av vedlikeholdsprosjekter Undervisningsbygg i Oslo kommune har produsert en prosedyre for SHA for gjennomføring av vedlikeholdsprosedyrer. X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format. Idrettshaller kostnadsstudie Trondheim kommune har fått utarbeidet en rapport som kartlegger potensialet for å redusere kostnader ved fremtidig utbygging av idrettshaller i Trondheim... Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og... X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem. Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de... Sluttrapport i prosjekter En sluttrapport skal beskrive de viktigste erfaringene som er gjort i forbindelse med gjennomføringen av prosjektet. Denne prosedyren gjennomgår hva som skal... X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. Garantihåndtering – Byggeprosjekter Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for garantihåndtering i forbindelse med byggeprosjekter. Veileder i konkurransepreget dialog Dette er en praktisk veileder for gjennomføring av anskaffelsesprosedyren konkurransepreget dialog. Veilederen er utgitt av Kammarkollegiet i Sverige, men så... X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen...
Guide til tjenestedesign KS har utviklet et verktøy for hvordan tjenestedesign kan brukes for å skape bedre tjenester og finne nye løsninger. Verktøyet heter Idekatalog for...
X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt
Veileder om sosiale entreprenører som leverandører Veilederen hjelper deg som offentlige oppdragsgivere i møte med en sosial entreprenør.
SHA for gjennomføring av vedlikeholdsprosjekter Undervisningsbygg i Oslo kommune har produsert en prosedyre for SHA for gjennomføring av vedlikeholdsprosedyrer.
X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format.
Idrettshaller kostnadsstudie Trondheim kommune har fått utarbeidet en rapport som kartlegger potensialet for å redusere kostnader ved fremtidig utbygging av idrettshaller i Trondheim...
Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og...
X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem.
Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de...
Sluttrapport i prosjekter En sluttrapport skal beskrive de viktigste erfaringene som er gjort i forbindelse med gjennomføringen av prosjektet. Denne prosedyren gjennomgår hva som skal...
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
Garantihåndtering – Byggeprosjekter Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for garantihåndtering i forbindelse med byggeprosjekter.
Veileder i konkurransepreget dialog Dette er en praktisk veileder for gjennomføring av anskaffelsesprosedyren konkurransepreget dialog. Veilederen er utgitt av Kammarkollegiet i Sverige, men så...
X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning.