Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) (-) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) (-) Avklare behov (8) Forberede konkurransen (1) Konkurransegrunnlag (4) Spesifikasjoner, krav og kriterier (1) Konkurransegjennomføring (1) Kontraktsoppfølging (2) Innkjøpskategori (75) Bygg, anlegg og eiendom (45) Byggeprosessen (23) Avklare behov (7) Konseptutvikling- og bearbeiding (2) Detaljprosjektering (11) (-) Utførelse (8) Overlevering (1) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 27 treff funnet Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de... X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i... Sluttrapport i prosjekter En sluttrapport skal beskrive de viktigste erfaringene som er gjort i forbindelse med gjennomføringen av prosjektet. Denne prosedyren gjennomgår hva som skal... X.6.1.4 Digital rapportering av MVA Her finner du prosessdefinisjonen som beskriver digital rapportering av moms basert på EHF faktura. Garantihåndtering – Byggeprosjekter Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for garantihåndtering i forbindelse med byggeprosjekter. Huskeliste for risikoworkshop Oslo kommune har utarbeidet en huskeliste som hjelper deg å gjennomføre en risikoworkshop. X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen... Prøvedrift og overtakelse av tekniske installasjoner Denne veilederen er utviklet for å gi praktiske råd om prøvetider og juridisk overtakelse i forbindelse med prøvedrift og overtakelse av tekniske installasjoner... X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt EUs verktøykasse for miljøbevisste offentlige anskaffelser EU-kommisjonen har laget en verktøykasse for offentlige innkjøpere som vil stille miljøkrav. Veileder i risikostyring innovative anskaffelser Veilederen tar for seg det som er relevant for risikostyring for innovative anskaffelser, basert på generell risikostyringsmetodikk tilpasset til... X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format. Krav om betaling via bank For å forhindre arbeidslivskriminalitet i forbindelse med offentlige kontrakter, skal det i anskaffelser av bygge- og anleggsarbeider eller renholdstjenester... X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem. Usikkerhetsanalyse Jernbaneverket definerer usikkerhetsanalyse som en systematisk framgangsmåte for å identifisere, beskrive og / eller beregne usikkerhet. Usikkerhetsanalyse er... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de...
X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i...
Sluttrapport i prosjekter En sluttrapport skal beskrive de viktigste erfaringene som er gjort i forbindelse med gjennomføringen av prosjektet. Denne prosedyren gjennomgår hva som skal...
X.6.1.4 Digital rapportering av MVA Her finner du prosessdefinisjonen som beskriver digital rapportering av moms basert på EHF faktura.
Garantihåndtering – Byggeprosjekter Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for garantihåndtering i forbindelse med byggeprosjekter.
Huskeliste for risikoworkshop Oslo kommune har utarbeidet en huskeliste som hjelper deg å gjennomføre en risikoworkshop.
X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen...
Prøvedrift og overtakelse av tekniske installasjoner Denne veilederen er utviklet for å gi praktiske råd om prøvetider og juridisk overtakelse i forbindelse med prøvedrift og overtakelse av tekniske installasjoner...
X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt
EUs verktøykasse for miljøbevisste offentlige anskaffelser EU-kommisjonen har laget en verktøykasse for offentlige innkjøpere som vil stille miljøkrav.
Veileder i risikostyring innovative anskaffelser Veilederen tar for seg det som er relevant for risikostyring for innovative anskaffelser, basert på generell risikostyringsmetodikk tilpasset til...
X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format.
Krav om betaling via bank For å forhindre arbeidslivskriminalitet i forbindelse med offentlige kontrakter, skal det i anskaffelser av bygge- og anleggsarbeider eller renholdstjenester...
X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem.
Usikkerhetsanalyse Jernbaneverket definerer usikkerhetsanalyse som en systematisk framgangsmåte for å identifisere, beskrive og / eller beregne usikkerhet. Usikkerhetsanalyse er...