Fellesavtale for kjøp av interiørarkitekttjenester

Fellesavtale for kjøp av interiørarkitekttjenester

Statens innkjøpssenter skal anskaffe fellesavtale om kjøp av interiørarkitekttjenester, og denne siden inneholder mandat, fremdriftsplan og organisering av anskaffelsen. Fellesavtalen inngår i kategoristrategien for kontorområdet.

Statens innkjøpssenter har utarbeidet en kategoristrategi for kontorområdet, som ble lansert 7. desember 2022. Formålet med å utarbeide en kategoristrategi for kontorområdet var å analysere området og identifisere hvilke avtaleområder som er egnet for statlige fellesavtaler, samt belyse gevinstpotensialet og utfordringer knyttet til de enkelte avtaleområdene.

Kategoristrategien består av fire kategorier med en rekke kontraktsområder:

  • kategori kontordrift
  • kategori profesjonelle tjenester
  • kategori møbler og inventar
  • kategori elektrisk kraft

Interiørarkitekttjenester inngår i underkategorien "møbler og inventar", og er ett av områdene som er identifisert som egnet for en statlig fellesavtale. Les kategoristrategien for kontorområdet for ytterligere informasjon.

Status

  • Prosjektmandatet er godkjent.
  • Intern prosjektorganisasjon og innkjøpsgruppe er etablert.

Effektmål

  • Effektivisering
    • Forenkle og effektivisere statsforvaltningen ved å samordne anskaffelsen og avtaleforvaltningen av interiørarkitekttjenester.
  • Klima og miljø
    • Økt fokus på sirkularitet i markedet med en utvikling mot mer sirkulært innrettet tjenesteportefølje.
    • Bærekraftig forbruk av møbler og inventar og mer sirkulær økonomi i statlig sektor, gjennom valg av bærekraftige produkter og løsninger.
  • Økonomiske besparelser
    • Gode priser og vilkår som en effekt av å samordne innkjøp innenfor et område med stort volum.
MilepælerTidspunkt
Oppstart av prosjektQ1 2023
Behovsanalyse og markedsanalyseQ1 2024
Godkjent konkurransestrategiQ1 2024
Kunngjøring av konkurranseQ2 2024
Tildeling og inngåelse av kontraktQ3 2024
Oppstart og implementering av kontraktQ3 2024
Tentativ fremdriftsplan

Organisering

  • Prosjekteier: seksjonssjef Fredrik Hanses / Statens innkjøpssenter (DFØ)
  • Prosjektleder: Jan Erik Sæther Ask / Statens innkjøpssenter (DFØ)
  • Prosjektdeltakere:
    • Fredrik Dahl-Hansen prosjektmedarbeider, Statens innkjøpssenter
    • David Behrens, analyse, Statens innkjøpssenter
    • Yngvar Loen Larsen, juridisk, Seksjon for regelverk og prosess
    • Christian Tangene, bærekraft, Seksjon for bærekraftige anskaffelser

Innkjøpsgruppe

  • Miriam Sandaa Hagen, Statsbygg
  • Knut Aschim, Stortinget
  • Yngve Berntsen, Norsk helsenett SF
  • Marianne Jenstad, Statens pensjonskasse
  • Heidun Nordheim, Brønnøysundregistrene
Oppdatert: 1. desember 2023

Kontakt

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.