Fellesavtale for kjøp av interiørarkitekt tjenester
Statens innkjøpssenter skal anskaffe Fellesavtale om kjøp av interiørarkitekttjenester, og denne siden inneholder mandat, fremdriftsplan og organisering av anskaffelsen. Fellesavtalen inngår i kategoristrategien for kontorområdet.
Statens innkjøpssenter har utarbeidet en kategoristrategi for kontorområdet, som ble lansert 7. desember 2022. Formålet med å utarbeide en kategoristrategi for kontorområdet var å analysere området og identifisere hvilke avtaleområder som er egnet for statlige fellesavtaler, samt belyse gevinstpotensialet og utfordringer knyttet til de enkelte avtaleområdene.
Kategoristrategien består av fire kategorier med en rekke kontraktsområder:
- kategori kontordrift
- kategori profesjonelle tjenester
- kategori møbler og inventar
- kategori elektrisk kraft
Interiørarkitekttjenester er ett av områdene som er identifisert som egnet for statlig fellesavtale. Les ytterligere informasjon om kategoristrategien for kontorområdet.
Status
- Prosjektmandatet er godkjent.
- Intern prosjektorganisasjon og innkjøpsgruppe er etablert.
Effektmål
- Effektivisering
- Forenkle og effektivisere statsforvaltningen ved å samordne anskaffelsen og avtaleforvaltningen av interiørarkitekttjenester.
- Klima og miljø
- Økt fokus på sirkularitet i markedet med en utvikling mot mer sirkulært innrettet tjenesteportefølje.
- Bærekraftig forbruk av møbler og inventar og mer sirkulær økonomi i statlig sektor, gjennom valg av bærekraftige produkter og løsninger.
- Økonomiske besparelser
- Gode priser og vilkår som en effekt av å samordne innkjøp innenfor et område med stort volum.
Milepæler | Tidspunkt |
---|---|
Oppstart av prosjekt | Q1 2023 |
Behovsanalyse og markedsanalyse | Q4 2023 |
Godkjent konkurransestrategi | Q1 2024 |
Kunngjøring av konkurranse | Q2 2024 |
Tildeling og inngåelse av kontrakt | Q3 2024 |
Oppstart og implementering av kontrakt | Q3 2024 |
Organisering
- Prosjekteier: seksjonssjef Fredrik Hanses / Statens innkjøpssenter (DFØ)
- Prosjektleder: Jan Erik Sæther Ask / Statens innkjøpssenter (DFØ)
- Prosjektdeltakere:
- Fredrik Dahl-Hansen prosjektmedarbeider, Statens innkjøpssenter
- David Behrens, analyse, Statens innkjøpssenter
- Yngvar Loen Larsen, juridisk, Seksjon for regelverk og prosess
- Christian Tangene, bærekraft, Seksjon for bærekraftige anskaffelser
Innkjøpsgruppe
- Miriam Sandaa Hagen, Statsbygg
- Knut Aschim, Stortinget
- Yngve Berntsen, Norsk helsenett SF
- Marianne Jenstad, Statens pensjonskasse
- Heidun Nordheim, Brønnøysundregistrene