Mangler du sirkulære løsninger?

StartOff tilbyr finansiering til et nytt sirkulært innovasjonsprosjekt. Oppdragsgiver kan være alle typer offentlige virksomheter, og StartOff bistår i prosessen hvor oppstartsmarkedet utfordres til å utvikle en minimumsløsning som løser behovet.

Frist for prosjektforslag: 2. oktober

Sirkulærsatsningen

StartOff finansierer nå ett sirkulært innovasjonsprosjekt til i sin satsning! Sirkulære prosjekter tar utgangspunkt i behov for mer ombruk og økt levetid på produkter og materialer, og kan for eksempel handle om deleløsninger, sensorteknologi for å effektivisere avfallshåndtering, teknologi for å øke ombruksgraden, eller andre ting. Vi har nå tre pågående prosjekter i satsningen: Deling av kommunalt utstyr med Oslo kommune, Tenk sirkulært med Oslo kommune og Klar til bruk med Trondheim kommune.

Illstrasjon: spørsmålstegn
Illustrasjon: Bærekraftig innkjøpspraksis

Mer om StartOff

StartOff er et statelig rammeverk hvor startups utvikler en MVP (minimum viable product) for å løse den offentlige virksomhetens behov, hvor StartOff tilbyr veiledning og prosjektstøtte til den offentlige oppdragsgiveren og leverandør i en tilrettelagt prosess. Sammenlignet med andre innovasjonsrammeverk er StartOff innrettet for mer avgrensede problemstillinger med kortere prosjektlengde og mindre kontraktsbeløp. Les mer om StartOff her.

Ordningen administreres av DFØ og utføres i samarbeid med Digitaliseringsdirektoratet og Leverandørutviklingsprogrammet.

Illustrasjon av StartOff-prosessen. Fase 1: sende inn idéskisse (varer i 4 uker). Fase 2: utforske alternativer (varer i 3 uker, hvor topp 3 leverandører deltar mot et vederlag på 50 000,- hver). Fade 3: utvikle løsning (varer i 15 uker, hvor en valgt leverandører får et vederlag på 450 000,-). Fase 4: demonstrere resultat (varer i 2 uker).
Illustrasjon: StartOff-prosessen

Kontaktinformasjon

Spørsmål? Ta kontakt!

startoff@dfo.no

Oppdatert: 6. juni 2024

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.