Finn oversikt over alle analyseverktøy på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (1) Digitalisering (1) Anskaffelsesprosessen (2) Anskaffelsesprosessen (2) Innkjøpskategori (9) Innkjøpskategori (9) Bygg, anlegg og eiendom (3) Bygg, anlegg og eiendom (3) IT (1) IT (1) Mat og måltidstjenester (1) (-) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (1) Møbler (1) Transport (4) Transport (4) Avtaler og regelverk (1) Avtaler og regelverk (1) Innkjøpsledelse (6) (-) Innkjøpsledelse (6) Bærekraft (10) Bærekraft (10) 7 treff funnet Verktøy for enkel prioriteringsanalyse Verktøyet brukes i anskaffelsesstrategiprosessen for å rangere tiltak basert på det enkelte tiltakets potensielle effekt for virksomheten, sett opp imot... Eksterne analyser (leverandørmarkedsanalyse) Verktøy som kan brukes til å analysere markedet for kategorien eller den/de varer og tjenester du planlegger å anskaffe. Klimakalkulator for matanskaffelser Kalkulatoren hjelper deg med å beregne, planlegge og følge opp klimafotavtrykket fra mat og tiltak knyttet til klimavennlig mat. Interne analyser - analyse av virksomhetens behov Eksempel på interne analyser som kan gjennomføres som grunnlag for å utvikle en kategoristrategi. Verktøy for å prioritere anskaffelseskategorier Disse verktøyene skal hjelpe deg til å få bedre innsikt i de ulike kategoriene, og hjelpe deg til å prioritere hvilken kategori du skal starte med. Spendverktøy Ønsker du å identifisere muligheter og beregne potensialet for besparelser i egen anskaffelsesfunksjon? Et spendverktøy kan støtte dette arbeidet ved å legge... Verktøy for selvevaluering av anskaffelsesarbeid Selvevalueringsverktøyet hjelper deg å vurdere nå-situasjonen og sette mål for utvikling av anskaffelsesfunksjonen. Oppdatert: 11. april 2023
Verktøy for enkel prioriteringsanalyse Verktøyet brukes i anskaffelsesstrategiprosessen for å rangere tiltak basert på det enkelte tiltakets potensielle effekt for virksomheten, sett opp imot...
Eksterne analyser (leverandørmarkedsanalyse) Verktøy som kan brukes til å analysere markedet for kategorien eller den/de varer og tjenester du planlegger å anskaffe.
Klimakalkulator for matanskaffelser Kalkulatoren hjelper deg med å beregne, planlegge og følge opp klimafotavtrykket fra mat og tiltak knyttet til klimavennlig mat.
Interne analyser - analyse av virksomhetens behov Eksempel på interne analyser som kan gjennomføres som grunnlag for å utvikle en kategoristrategi.
Verktøy for å prioritere anskaffelseskategorier Disse verktøyene skal hjelpe deg til å få bedre innsikt i de ulike kategoriene, og hjelpe deg til å prioritere hvilken kategori du skal starte med.
Spendverktøy Ønsker du å identifisere muligheter og beregne potensialet for besparelser i egen anskaffelsesfunksjon? Et spendverktøy kan støtte dette arbeidet ved å legge...
Verktøy for selvevaluering av anskaffelsesarbeid Selvevalueringsverktøyet hjelper deg å vurdere nå-situasjonen og sette mål for utvikling av anskaffelsesfunksjonen.