Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) (-) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (76) Bygg, anlegg og eiendom (46) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) (-) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) (-) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 20 treff funnet Beskytt kommunen - håndbok i antikorrupsjon Håndboken er revidert i 2014 og er basert på praktiske erfaringer og tilbakemeldinger fra en rekke kommuner og fylkeskommuner. Boken henvender seg til... Tjenestespesifikk veileder om anskaffelse av helse- og sosialtjenester Veiledning for anskaffelser av ulike helse- og sosialtjenester som kan fremme ideelle leverandørers medvirkning i tjenesteproduksjonen. Veilederen er et... X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning. Korrupsjonsfaren i kommuner – sårbarhet, verktøy og metoder Erfaringer og råd om korrupsjonsforebyggende arbeid fra kommuner og fylkeskommuner som har deltatt i KS og TI’s korrupsjonsforebyggende nettverk 2013- 2014. Veileder for kjøp av helse- og sosialtjenester Veilederen er revidert og i samsvar med det nye anskaffelsesregelverket som trådte i kraft 1. januar 2017. Veilederen inneholder de nye reglene om... X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og... X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket... Veileder om gaver i tjenesten Veilederen beskriver hvilken adferd som forventes og som kan aksepteres hos embets- og tjenestemenn i staten. X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om... Samtaleguide om strategisk bruk av anskaffelser Snakk med ledelsen for å få en bedre oversikt over hva de er opptatt av, og hvilke forventninger de har. Dette er viktig innsikt når du skal synliggjøre... X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i... Statens etiske retningslinjer Etisk kvalitet på tjenesteyting og myndighetsutøvelse er en forutsetning for at innbyggerne skal ha tillit til statstjenesten. Målet med disse generelle etiske... X.6.1.4 Digital rapportering av MVA Her finner du prosessdefinisjonen som beskriver digital rapportering av moms basert på EHF faktura. Anskaffelsesstrategi veileder Veilederen er utarbeidet for å hjelpe offentlige virksomheter med å sette langsiktige mål for sine anskaffelser. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
Beskytt kommunen - håndbok i antikorrupsjon Håndboken er revidert i 2014 og er basert på praktiske erfaringer og tilbakemeldinger fra en rekke kommuner og fylkeskommuner. Boken henvender seg til...
Tjenestespesifikk veileder om anskaffelse av helse- og sosialtjenester Veiledning for anskaffelser av ulike helse- og sosialtjenester som kan fremme ideelle leverandørers medvirkning i tjenesteproduksjonen. Veilederen er et...
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning.
Korrupsjonsfaren i kommuner – sårbarhet, verktøy og metoder Erfaringer og råd om korrupsjonsforebyggende arbeid fra kommuner og fylkeskommuner som har deltatt i KS og TI’s korrupsjonsforebyggende nettverk 2013- 2014.
Veileder for kjøp av helse- og sosialtjenester Veilederen er revidert og i samsvar med det nye anskaffelsesregelverket som trådte i kraft 1. januar 2017. Veilederen inneholder de nye reglene om...
X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og...
X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket...
Veileder om gaver i tjenesten Veilederen beskriver hvilken adferd som forventes og som kan aksepteres hos embets- og tjenestemenn i staten.
X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om...
Samtaleguide om strategisk bruk av anskaffelser Snakk med ledelsen for å få en bedre oversikt over hva de er opptatt av, og hvilke forventninger de har. Dette er viktig innsikt når du skal synliggjøre...
X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i...
Statens etiske retningslinjer Etisk kvalitet på tjenesteyting og myndighetsutøvelse er en forutsetning for at innbyggerne skal ha tillit til statstjenesten. Målet med disse generelle etiske...
X.6.1.4 Digital rapportering av MVA Her finner du prosessdefinisjonen som beskriver digital rapportering av moms basert på EHF faktura.
Anskaffelsesstrategi veileder Veilederen er utarbeidet for å hjelpe offentlige virksomheter med å sette langsiktige mål for sine anskaffelser.