Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) (-) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Avklare behov (8) (-) Konkurransegjennomføring (1) Kontraktsoppfølging (2) Innkjøpskategori (75) Bygg, anlegg og eiendom (45) Byggeprosessen (23) Avklare behov (7) Konseptutvikling- og bearbeiding (2) (-) Detaljprosjektering (11) Utførelse (8) Overlevering (1) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 23 treff funnet Prosjektering for ombruk og gjenvinning Ved å prosjektere og bygge løsninger som øker bygningers og materialers ombruks- og gjenvinningspotensial, oppnås reduksjon av avfallsmengder og... X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen... Byggherrestrategi Byggherrestrategien skildrar korleis Statens vegvesen organiserer byggherrefunksjonen. Strategidokumentet skildrar også etaten sin bruk av entrepriseformer og... X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt Prosesskoden, håndbok R761 og R762 Håndbøkene inneholder Statens Vegvesens standardtekster til bruk i spesifikasjoner for entreprisekontrakter for veier, bruer og kaier. Håndbøkene har nummer... X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format. Usikkerhetsanalyse Jernbaneverket definerer usikkerhetsanalyse som en systematisk framgangsmåte for å identifisere, beskrive og / eller beregne usikkerhet. Usikkerhetsanalyse er... X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem. Kontrakts-, innkjøpsstrategi og fremdriftsplanlegging Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for formulering av kontrakt-/innkjøpsstrategi og fremdriftsplanlegging. X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. Utarbeidelse av kalkyle og usikkerhetsanalyse Undervisningsbygg i Oslo har laget en prosedyre for utarbeidelse av kalkyle og usikkerhetsanalyse. Formålet med prosedyren er å sikre riktig kalkyle i henhold... X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning. Kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester – Statens vegvesen Veiledningen er ment å være et hjelpemiddel for alle de som arbeider med kjøp av konsulenttjenester innen planlegging og prosjektering. Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket. X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
Prosjektering for ombruk og gjenvinning Ved å prosjektere og bygge løsninger som øker bygningers og materialers ombruks- og gjenvinningspotensial, oppnås reduksjon av avfallsmengder og...
X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen...
Byggherrestrategi Byggherrestrategien skildrar korleis Statens vegvesen organiserer byggherrefunksjonen. Strategidokumentet skildrar også etaten sin bruk av entrepriseformer og...
X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt
Prosesskoden, håndbok R761 og R762 Håndbøkene inneholder Statens Vegvesens standardtekster til bruk i spesifikasjoner for entreprisekontrakter for veier, bruer og kaier. Håndbøkene har nummer...
X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format.
Usikkerhetsanalyse Jernbaneverket definerer usikkerhetsanalyse som en systematisk framgangsmåte for å identifisere, beskrive og / eller beregne usikkerhet. Usikkerhetsanalyse er...
X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem.
Kontrakts-, innkjøpsstrategi og fremdriftsplanlegging Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for formulering av kontrakt-/innkjøpsstrategi og fremdriftsplanlegging.
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
Utarbeidelse av kalkyle og usikkerhetsanalyse Undervisningsbygg i Oslo har laget en prosedyre for utarbeidelse av kalkyle og usikkerhetsanalyse. Formålet med prosedyren er å sikre riktig kalkyle i henhold...
X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning.
Kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester – Statens vegvesen Veiledningen er ment å være et hjelpemiddel for alle de som arbeider med kjøp av konsulenttjenester innen planlegging og prosjektering.
Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket.
X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og...