Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) (-) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (76) Bygg, anlegg og eiendom (46) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) (-) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Klima og miljø (22) (-) Menneskerettigheter (3) Arbeidslivskriminalitet (5) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 19 treff funnet Veileder for kjøp av konsulenttjenester Veilederen er rettet mot alle typer offentlige konsulentkjøp og mot offentlige innkjøpere som kjøper konsulenttjenester av og til. Den er også rettet mot... X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i... X.6.1.4 Digital rapportering av MVA Her finner du prosessdefinisjonen som beskriver digital rapportering av moms basert på EHF faktura. Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og... X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen... X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt Prosedyrevelgeren Prosedyrevelgeren er et verktøy til hjelp i vurderinger om valg av anskaffelsesprosedyre. X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format. Veileder om kjøp av tolketjenester Veiledning i å anskaffe kvalifiserte tolker som tilfredsstiller kravene i ny lov om offentlige organers ansvar for bruk av tolk mv. (Tolkeloven) som trer i... X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem. Beskytt kommunen - håndbok i antikorrupsjon Håndboken er revidert i 2014 og er basert på praktiske erfaringer og tilbakemeldinger fra en rekke kommuner og fylkeskommuner. Boken henvender seg til... X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. Kjøp av IKT - konsulenttjenester Bruk av konsulentmegler for kjøp av IKT- konsulenttjenester. Notat fra Kluge. X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning. Statens etiske retningslinjer Etisk kvalitet på tjenesteyting og myndighetsutøvelse er en forutsetning for at innbyggerne skal ha tillit til statstjenesten. Målet med disse generelle etiske... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
Veileder for kjøp av konsulenttjenester Veilederen er rettet mot alle typer offentlige konsulentkjøp og mot offentlige innkjøpere som kjøper konsulenttjenester av og til. Den er også rettet mot...
X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i...
X.6.1.4 Digital rapportering av MVA Her finner du prosessdefinisjonen som beskriver digital rapportering av moms basert på EHF faktura.
Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og...
X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen...
X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt
Prosedyrevelgeren Prosedyrevelgeren er et verktøy til hjelp i vurderinger om valg av anskaffelsesprosedyre.
X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format.
Veileder om kjøp av tolketjenester Veiledning i å anskaffe kvalifiserte tolker som tilfredsstiller kravene i ny lov om offentlige organers ansvar for bruk av tolk mv. (Tolkeloven) som trer i...
X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem.
Beskytt kommunen - håndbok i antikorrupsjon Håndboken er revidert i 2014 og er basert på praktiske erfaringer og tilbakemeldinger fra en rekke kommuner og fylkeskommuner. Boken henvender seg til...
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
Kjøp av IKT - konsulenttjenester Bruk av konsulentmegler for kjøp av IKT- konsulenttjenester. Notat fra Kluge.
X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning.
Statens etiske retningslinjer Etisk kvalitet på tjenesteyting og myndighetsutøvelse er en forutsetning for at innbyggerne skal ha tillit til statstjenesten. Målet med disse generelle etiske...