Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters Fagkategorier (-) Digitalisering (51) EHF (40) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (75) Bygg, anlegg og eiendom (45) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) (-) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) (-) Avtaler og regelverk (16) Anskaffelsesprosedyrer (2) Innsyn og offentlighet (1) Krav om bruk av lærlinger (1) Statens innkjøpssenter (1) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 68 treff funnet X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem. Oversikt minimumsfrister – kunngjøring over og under EØS-terskelverdier Liste over minimumsfrister for kunngjøringer av anskaffelser i Doffin ved de ulike konkurranseformene. Digital kunngjøringsprosess Kunngjøringsprosessen er en prosess hvor oppdragsgiver kunngjør et skjema knyttet til offentlige anskaffelser på Doffin og eller TED. EHF ordreforslag prosess Leverandør registrerer informasjon om utført tjeneste eller utført bestilling for oppdragsgiver. Systemet sender et ordreforslag til oppdragsgiver... Bærekraftig kjøp av mat og måltidstjenester Få kunnskap om hvordan gjøre miljøvennlige valg ved kjøp av mat og måltidstjenester og hvorfor det er viktig å ta bærekraftshensyn i matanskaffelser. Veileder til juryarbeid I forskriften for plan- og designkonkurranser er det formalkrav om hvordan juryarbeidet skal foregå. I denne veilederen er dette beskrevet, samt en del... Digital Tendering Tool Many organisations are increasingly adopting digital tools for tendering. This is an efficient approach that also improves the traceability and documentation of... Digital kvalifisering prosess Prosessen benyttes for å få oversikt over de leverandørene tilbyder skal sende forespørsler til. For leverandør er dette en måte å gjøre seg tilgjengelig for... EHF-faktura- og -kreditnotaprosess Leverandør lager en faktura for varer han har sendt eller tjenester han har utført, som sendes til oppdragsgiver. Oppdragsgiver sjekker faktura mot bestilling... Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de... Aksesspunkter for EHF- og BIS-formater Aksesspunktene kan sende og motta blant annet faktura, katalog, ordre, ordrebekreftelse og pakkseddel på EHF- og BIS-formatene. DFØ er ansvarlig for formatene. EHF katalogprosess Prosessen kan benyttes ved alle bestillinger av varer og tjenester som kan beskrives på en maskinell måte i form av en katalog. Benyttes når avtalen er inngått... X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning. Fortolkingsutsegn om innsyn i saker om offentlege innkjøp Tidligare Fornyings-, administrasjons- og kyrkjedepartementet fekk frå Justis- og politidepartementet 20. januar 2011 denne utgreiinga om handlingsrommet i... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Side 5 Neste side
X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem.
Oversikt minimumsfrister – kunngjøring over og under EØS-terskelverdier Liste over minimumsfrister for kunngjøringer av anskaffelser i Doffin ved de ulike konkurranseformene.
Digital kunngjøringsprosess Kunngjøringsprosessen er en prosess hvor oppdragsgiver kunngjør et skjema knyttet til offentlige anskaffelser på Doffin og eller TED.
EHF ordreforslag prosess Leverandør registrerer informasjon om utført tjeneste eller utført bestilling for oppdragsgiver. Systemet sender et ordreforslag til oppdragsgiver...
Bærekraftig kjøp av mat og måltidstjenester Få kunnskap om hvordan gjøre miljøvennlige valg ved kjøp av mat og måltidstjenester og hvorfor det er viktig å ta bærekraftshensyn i matanskaffelser.
Veileder til juryarbeid I forskriften for plan- og designkonkurranser er det formalkrav om hvordan juryarbeidet skal foregå. I denne veilederen er dette beskrevet, samt en del...
Digital Tendering Tool Many organisations are increasingly adopting digital tools for tendering. This is an efficient approach that also improves the traceability and documentation of...
Digital kvalifisering prosess Prosessen benyttes for å få oversikt over de leverandørene tilbyder skal sende forespørsler til. For leverandør er dette en måte å gjøre seg tilgjengelig for...
EHF-faktura- og -kreditnotaprosess Leverandør lager en faktura for varer han har sendt eller tjenester han har utført, som sendes til oppdragsgiver. Oppdragsgiver sjekker faktura mot bestilling...
Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de...
Aksesspunkter for EHF- og BIS-formater Aksesspunktene kan sende og motta blant annet faktura, katalog, ordre, ordrebekreftelse og pakkseddel på EHF- og BIS-formatene. DFØ er ansvarlig for formatene.
EHF katalogprosess Prosessen kan benyttes ved alle bestillinger av varer og tjenester som kan beskrives på en maskinell måte i form av en katalog. Benyttes når avtalen er inngått...
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning.
Fortolkingsutsegn om innsyn i saker om offentlege innkjøp Tidligare Fornyings-, administrasjons- og kyrkjedepartementet fekk frå Justis- og politidepartementet 20. januar 2011 denne utgreiinga om handlingsrommet i...