Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) (-) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (76) Bygg, anlegg og eiendom (46) Byggeprosessen (24) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) (-) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) (-) Avtaler og regelverk (16) Anskaffelsesprosedyrer (2) Innsyn og offentlighet (1) Krav om bruk av lærlinger (1) Statens innkjøpssenter (1) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 58 treff funnet Fakturasystemer som kan levere Elektronisk handelsformat (EHF) Her finner du oversikt over komplette fakturasystemer og enkle fakturaportaler som kan lage Elektronisk handelsformat (EHF) og videresende dokumentet til... EHF avansert ordre prosess En oppdragsgiver har et behov og sender en ordre til sin leverandør. Leverandøren gir et ordresvar som enten bekrefter hele ordren eller har avvik. Da kan... X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket... Arkivering av anskaffelsesdokumentasjon Riksrevisjonen har redegjort for kravene til arkivering av anskaffelsesdokumentasjon. Brevet er av 27. august 2010. Digital utsendelse av anskaffelsesdokument prosess Leverandør sender en forespørsel om oppdragsgiver kan sende anskaffelsesdokumentene til sitt system. Oppdragsgivers system sender dokumentene til leverandøren... EHF mottaksprosessen Mottaksprosessen gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at riktig vare og/eller tjenester er mottatt og å sikre korrekt utbetaling i henhold til... X.6.1.4 Digital rapportering av MVA Her finner du prosessdefinisjonen som beskriver digital rapportering av moms basert på EHF faktura. Bruk av miljømerker, miljøvaredeklarasjoner og miljøledelsessystem i anskaffelser Hvordan miljøsertifiseringer, miljømerker, EPDer, attester med mer kan brukes for å oppfylle kvalifikasjonskrav og miljøspesifikasjoner samtidig som behovet... Digital tilbudsinnlevering prosess Prosess for at leverandør har fylt ut alle anskaffelsesdokumentert og levert inn tilbud før fastsatt tidsfrist. Oppdragsgiver trenger prosessen for å ta imot... X.5.1 Dynamisk innkjøpsordning ved bruk av 4-hjørners modell (DPS) DPS er en fullt ut elektronisk anskaffelsesprosess med to trinn: Trinn 1 er etablering av ordningen ved kvalifisering av leverandører. Trinn 2 er anskaffelsene... Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og... Mottakere av EHF og Peppol BIS Her kan du søke etter virksomheter som kan ta imot EHF og Peppol BIS. EHF avansert ordre EHF avansert ordre gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør. X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i... Statistikk over inngåtte lærekontrakter Her finner du samlet statistikk over søkere til læreplass og inngåtte lærekontrakter. Oversikten er laget av Utdanningsdirektoratet. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Neste side
Fakturasystemer som kan levere Elektronisk handelsformat (EHF) Her finner du oversikt over komplette fakturasystemer og enkle fakturaportaler som kan lage Elektronisk handelsformat (EHF) og videresende dokumentet til...
EHF avansert ordre prosess En oppdragsgiver har et behov og sender en ordre til sin leverandør. Leverandøren gir et ordresvar som enten bekrefter hele ordren eller har avvik. Da kan...
X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket...
Arkivering av anskaffelsesdokumentasjon Riksrevisjonen har redegjort for kravene til arkivering av anskaffelsesdokumentasjon. Brevet er av 27. august 2010.
Digital utsendelse av anskaffelsesdokument prosess Leverandør sender en forespørsel om oppdragsgiver kan sende anskaffelsesdokumentene til sitt system. Oppdragsgivers system sender dokumentene til leverandøren...
EHF mottaksprosessen Mottaksprosessen gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at riktig vare og/eller tjenester er mottatt og å sikre korrekt utbetaling i henhold til...
X.6.1.4 Digital rapportering av MVA Her finner du prosessdefinisjonen som beskriver digital rapportering av moms basert på EHF faktura.
Bruk av miljømerker, miljøvaredeklarasjoner og miljøledelsessystem i anskaffelser Hvordan miljøsertifiseringer, miljømerker, EPDer, attester med mer kan brukes for å oppfylle kvalifikasjonskrav og miljøspesifikasjoner samtidig som behovet...
Digital tilbudsinnlevering prosess Prosess for at leverandør har fylt ut alle anskaffelsesdokumentert og levert inn tilbud før fastsatt tidsfrist. Oppdragsgiver trenger prosessen for å ta imot...
X.5.1 Dynamisk innkjøpsordning ved bruk av 4-hjørners modell (DPS) DPS er en fullt ut elektronisk anskaffelsesprosess med to trinn: Trinn 1 er etablering av ordningen ved kvalifisering av leverandører. Trinn 2 er anskaffelsene...
Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og...
EHF avansert ordre EHF avansert ordre gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør.
X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i...
Statistikk over inngåtte lærekontrakter Her finner du samlet statistikk over søkere til læreplass og inngåtte lærekontrakter. Oversikten er laget av Utdanningsdirektoratet.