Forvalte avtalen
Avtaleforvaltning innebærer oppfølging og samhandling med leverandør for alle typer anskaffelser og kontrakter gjennom hele kontraktsperioden.
Både oppdragsgiver og leverandør ønsker at kontrakten skal være best mulig tilpasset. Denne vurderingen og tilpasningen av kontrakter kaller vi kontraktsforvaltning.
Når bestilling er gjort må leveransen følgast opp til betaling er gjort og eventuelle avvik er handtert og rapportert. Oppfølging av leveransar bør dokumenterast for evaluering og avvikshandtering.
Med bruk av elektroniske verktøy som støtte i innkjøpsprosessen vil mange tidkrevende oppgaver falle bort. Les mer om bestillingsløsninger, katalogverktøy og faktura via økonomisystemer og nettbank bedrift.
- Jevnlig oppfølging av kontrakten med leverandøren
- Følge opp reklamasjoner og gjennomføre sanksjon
- Vurdere/godkjenne prisendringer
- Utløsning av eventuelle opsjoner i samarbeid med budsjetteier
- Oppfølging av lønns- og arbeidsvilkår og lærlinger
- Sørge for avslutning av kontrakt
- Alle kontraktspunkter
- Statistikk
- Dokumenter
- Smidig overgang mot ny avtale/avinnstallering