Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) (-) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (75) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) (-) Klima og miljø (22) Miljø (1) Sirkulære anskaffelser (2) Menneskerettigheter (3) (-) Arbeidslivskriminalitet (5) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 36 treff funnet X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem. Valg av bilmodell I nybilvelgeren hos Statens vegvesen finner du informasjon om alle nye personbil- og varebilmodeller som markedsføres i Norge. Pr. 1.2.18 var det 3826... Strategiske grep for å hindre svart økonomi og arbeidslivskriminalitet ved anskaffingar i kommunar og fylkeskommunar Grepa inkluderer mellom anna å rette innsatsen der risikoen er størst, avgrense talet på ledd i kontraktskjeda, sette krav til fagkunnskap, krevje innsyn i... Kom i gang med grønne anskaffelser Veilederen gir en introduksjon til hva grønne anskaffelser er, hva dere er pliktig til å gjøre som offentlig oppdragsgiver og hvordan dere kan stille gode klima... X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. Grønn materialguide Dette er veileder med praktisk og pedagogisk oversikt over miljøegenskaper til ulike bygningsmaterialer. Den gjør det enklere å ta miljøriktige valg i... Ombruk og salg av brukte møbler og løsøre Veilederen gir deg en oversikt over hvordan du kan gå frem for å selge virksomhetens møbler (og annet løsøre), når dere ikke lenger har behov for dem. X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning. Fyllestasjoner Hydrogen Oversikt over fyllestasjoner for Hydrogen i Norge. Miljøinformasjon for bruk i EHF-katalog og -faktura Bruk av elektronisk katalog og faktura (EHF) for å forenkle måling, rapportering og endre virksomhetens innkjøpsatferd ved å registrere miljømerker og CO2... Veileder om forebygging og reduksjon av matsvinn Hvordan lage en plan for å forebygge og redusere matsvinn. For offentlige virksomheter som drifter eget kjøkken og leverandører av måltidstjenester til det... X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og... Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og... Oslo kommunes plastveileder Oslo kommune har utarbeid en plastveileder, som gir råd og eksempler på hvordan du kan stille krav til plast, og følge de opp. X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Neste side
X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem.
Valg av bilmodell I nybilvelgeren hos Statens vegvesen finner du informasjon om alle nye personbil- og varebilmodeller som markedsføres i Norge. Pr. 1.2.18 var det 3826...
Strategiske grep for å hindre svart økonomi og arbeidslivskriminalitet ved anskaffingar i kommunar og fylkeskommunar Grepa inkluderer mellom anna å rette innsatsen der risikoen er størst, avgrense talet på ledd i kontraktskjeda, sette krav til fagkunnskap, krevje innsyn i...
Kom i gang med grønne anskaffelser Veilederen gir en introduksjon til hva grønne anskaffelser er, hva dere er pliktig til å gjøre som offentlig oppdragsgiver og hvordan dere kan stille gode klima...
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
Grønn materialguide Dette er veileder med praktisk og pedagogisk oversikt over miljøegenskaper til ulike bygningsmaterialer. Den gjør det enklere å ta miljøriktige valg i...
Ombruk og salg av brukte møbler og løsøre Veilederen gir deg en oversikt over hvordan du kan gå frem for å selge virksomhetens møbler (og annet løsøre), når dere ikke lenger har behov for dem.
X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning.
Miljøinformasjon for bruk i EHF-katalog og -faktura Bruk av elektronisk katalog og faktura (EHF) for å forenkle måling, rapportering og endre virksomhetens innkjøpsatferd ved å registrere miljømerker og CO2...
Veileder om forebygging og reduksjon av matsvinn Hvordan lage en plan for å forebygge og redusere matsvinn. For offentlige virksomheter som drifter eget kjøkken og leverandører av måltidstjenester til det...
X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og...
Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og...
Oslo kommunes plastveileder Oslo kommune har utarbeid en plastveileder, som gir råd og eksempler på hvordan du kan stille krav til plast, og følge de opp.
X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket...