Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) (-) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) (-) Anskaffelsesprosessen (14) Avklare behov (8) Konkurransegjennomføring (1) Kontraktsoppfølging (2) Innkjøpskategori (75) Bygg, anlegg og eiendom (45) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) (-) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 29 treff funnet X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og... Rettleiar i utforming og evaluering av tildelingskriterium Rettleiaren er meint å vere eit verktøy for innkjøparar ved utforming av tildelingskriterium og tilbodsevaluering. X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket... Veileder for kjøp av helse- og sosialtjenester Veilederen er revidert og i samsvar med det nye anskaffelsesregelverket som trådte i kraft 1. januar 2017. Veilederen inneholder de nye reglene om... X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om... Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket. Veileder om kjøp av tolketjenester Veiledning i å anskaffe kvalifiserte tolker som tilfredsstiller kravene i ny lov om offentlige organers ansvar for bruk av tolk mv. (Tolkeloven) som trer i... X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i... Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de... X.6.1.4 Digital rapportering av MVA Her finner du prosessdefinisjonen som beskriver digital rapportering av moms basert på EHF faktura. For KGV: Hvordan integrere ESPD og eCertis i fagsystem? Her finner du ressurser for å utvikle løsninger med integrasjon av ESPD og eCertis, for eksempel i et konkurransegjennomføringsverktøy (KGV). Kjøp av IKT - konsulenttjenester Bruk av konsulentmegler for kjøp av IKT- konsulenttjenester. Notat fra Kluge. X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen... Huskeliste for risikoworkshop Oslo kommune har utarbeidet en huskeliste som hjelper deg å gjennomføre en risikoworkshop. X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og...
Rettleiar i utforming og evaluering av tildelingskriterium Rettleiaren er meint å vere eit verktøy for innkjøparar ved utforming av tildelingskriterium og tilbodsevaluering.
X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket...
Veileder for kjøp av helse- og sosialtjenester Veilederen er revidert og i samsvar med det nye anskaffelsesregelverket som trådte i kraft 1. januar 2017. Veilederen inneholder de nye reglene om...
X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om...
Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket.
Veileder om kjøp av tolketjenester Veiledning i å anskaffe kvalifiserte tolker som tilfredsstiller kravene i ny lov om offentlige organers ansvar for bruk av tolk mv. (Tolkeloven) som trer i...
X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i...
Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de...
X.6.1.4 Digital rapportering av MVA Her finner du prosessdefinisjonen som beskriver digital rapportering av moms basert på EHF faktura.
For KGV: Hvordan integrere ESPD og eCertis i fagsystem? Her finner du ressurser for å utvikle løsninger med integrasjon av ESPD og eCertis, for eksempel i et konkurransegjennomføringsverktøy (KGV).
Kjøp av IKT - konsulenttjenester Bruk av konsulentmegler for kjøp av IKT- konsulenttjenester. Notat fra Kluge.
X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen...
Huskeliste for risikoworkshop Oslo kommune har utarbeidet en huskeliste som hjelper deg å gjennomføre en risikoworkshop.
X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt