Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) (-) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (75) Bygg, anlegg og eiendom (45) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) (-) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) (-) Avtaler og regelverk (16) Anskaffelsesprosedyrer (2) Innsyn og offentlighet (1) Krav om bruk av lærlinger (1) Statens innkjøpssenter (1) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 29 treff funnet X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem. Oversikt minimumsfrister – kunngjøring over og under EØS-terskelverdier Liste over minimumsfrister for kunngjøringer av anskaffelser i Doffin ved de ulike konkurranseformene. Bærekraftig kjøp av nye møbler Veilederen gir deg kunnskap om hvordan gjøre miljøvennlige valg ved kjøp av nye møbler og hvorfor det er viktig å ta bærekraftshensyn i møbelanskaffelser. Veileder til juryarbeid I forskriften for plan- og designkonkurranser er det formalkrav om hvordan juryarbeidet skal foregå. I denne veilederen er dette beskrevet, samt en del... X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de... X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning. Fortolkingsutsegn om innsyn i saker om offentlege innkjøp Tidligare Fornyings-, administrasjons- og kyrkjedepartementet fekk frå Justis- og politidepartementet 20. januar 2011 denne utgreiinga om handlingsrommet i... Grønne og sirkulære anskaffelser av møbler Veilederen gir deg en oversikt over tiltak for å dekke ditt møbelbehov på en miljøvennlig måte som bidrar til en sirkulær økonomi. Veileder for anskaffelse av hotelltjenester Veilederen er etablert av Sykehusinnkjøp, Difi (DFØ), NHO og NHO Reiseliv for å tilrettelegge for at alle hotell, inkludert frittstående hotell og mindre... X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og... Huskeliste for risikoworkshop Oslo kommune har utarbeidet en huskeliste som hjelper deg å gjennomføre en risikoworkshop. X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket... Veileder om offentlige anskaffelser – gammelt regelverk Regjeringens veileder til regelverket for offentlige anskaffelser. NB! Veiledningen gjelder regelverket som gjaldt før 01.01.17. X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem.
Oversikt minimumsfrister – kunngjøring over og under EØS-terskelverdier Liste over minimumsfrister for kunngjøringer av anskaffelser i Doffin ved de ulike konkurranseformene.
Bærekraftig kjøp av nye møbler Veilederen gir deg kunnskap om hvordan gjøre miljøvennlige valg ved kjøp av nye møbler og hvorfor det er viktig å ta bærekraftshensyn i møbelanskaffelser.
Veileder til juryarbeid I forskriften for plan- og designkonkurranser er det formalkrav om hvordan juryarbeidet skal foregå. I denne veilederen er dette beskrevet, samt en del...
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de...
X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning.
Fortolkingsutsegn om innsyn i saker om offentlege innkjøp Tidligare Fornyings-, administrasjons- og kyrkjedepartementet fekk frå Justis- og politidepartementet 20. januar 2011 denne utgreiinga om handlingsrommet i...
Grønne og sirkulære anskaffelser av møbler Veilederen gir deg en oversikt over tiltak for å dekke ditt møbelbehov på en miljøvennlig måte som bidrar til en sirkulær økonomi.
Veileder for anskaffelse av hotelltjenester Veilederen er etablert av Sykehusinnkjøp, Difi (DFØ), NHO og NHO Reiseliv for å tilrettelegge for at alle hotell, inkludert frittstående hotell og mindre...
X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og...
Huskeliste for risikoworkshop Oslo kommune har utarbeidet en huskeliste som hjelper deg å gjennomføre en risikoworkshop.
X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket...
Veileder om offentlige anskaffelser – gammelt regelverk Regjeringens veileder til regelverket for offentlige anskaffelser. NB! Veiledningen gjelder regelverket som gjaldt før 01.01.17.
X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om...