Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) (-) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (76) Bygg, anlegg og eiendom (46) (-) Byggeprosessen (24) Avklare behov (8) Konseptutvikling- og bearbeiding (2) Detaljprosjektering (11) Utførelse (8) Overlevering (1) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) (-) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 71 treff funnet EHF-faktura- og -kreditnotaprosess Leverandør lager en faktura for varer han har sendt eller tjenester han har utført, som sendes til oppdragsgiver. Oppdragsgiver sjekker faktura mot bestilling... X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om... Kontrakts-, innkjøpsstrategi og fremdriftsplanlegging Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for formulering av kontrakt-/innkjøpsstrategi og fremdriftsplanlegging. Garantihåndtering – Byggeprosjekter Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for garantihåndtering i forbindelse med byggeprosjekter. Digital kvalifisering prosess Prosessen benyttes for å få oversikt over de leverandørene tilbyder skal sende forespørsler til. For leverandør er dette en måte å gjøre seg tilgjengelig for... EHF katalogprosess Prosessen kan benyttes ved alle bestillinger av varer og tjenester som kan beskrives på en maskinell måte i form av en katalog. Benyttes når avtalen er inngått... X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. Prøvedrift og overtakelse av tekniske installasjoner Denne veilederen er utviklet for å gi praktiske råd om prøvetider og juridisk overtakelse i forbindelse med prøvedrift og overtakelse av tekniske installasjoner... Internkontrollforskriften Forskrift om systematisk helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid i virksomheter (Internkontrollforskriften) EHF ordreforslag EHF-ordreforslag (EHF Order Agreement) lar oppdragsgjevar dokumentere kjøp av tenester utført i leverandøren sine system eller tenester utført basert på... X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning. Statens etiske retningslinjer Etisk kvalitet på tjenesteyting og myndighetsutøvelse er en forutsetning for at innbyggerne skal ha tillit til statstjenesten. Målet med disse generelle etiske... Utarbeidelse av kalkyle og usikkerhetsanalyse Undervisningsbygg i Oslo har laget en prosedyre for utarbeidelse av kalkyle og usikkerhetsanalyse. Formålet med prosedyren er å sikre riktig kalkyle i henhold... Veileder for miljørådgivningsytelser Veilederen for miljørådgivningsytelser (RIM) legger premissene for miljøkravene i prosjektet med beskrivelse av grensesnitt, ytelser og anskaffelse av... EHF fakturering EHF-fakturering 3.0 sikrer automatisk, rask og sikker utbetaling. Formatet er obligatorisk ved fakturering i staten. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Side 5 Neste side
EHF-faktura- og -kreditnotaprosess Leverandør lager en faktura for varer han har sendt eller tjenester han har utført, som sendes til oppdragsgiver. Oppdragsgiver sjekker faktura mot bestilling...
X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om...
Kontrakts-, innkjøpsstrategi og fremdriftsplanlegging Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for formulering av kontrakt-/innkjøpsstrategi og fremdriftsplanlegging.
Garantihåndtering – Byggeprosjekter Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for garantihåndtering i forbindelse med byggeprosjekter.
Digital kvalifisering prosess Prosessen benyttes for å få oversikt over de leverandørene tilbyder skal sende forespørsler til. For leverandør er dette en måte å gjøre seg tilgjengelig for...
EHF katalogprosess Prosessen kan benyttes ved alle bestillinger av varer og tjenester som kan beskrives på en maskinell måte i form av en katalog. Benyttes når avtalen er inngått...
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
Prøvedrift og overtakelse av tekniske installasjoner Denne veilederen er utviklet for å gi praktiske råd om prøvetider og juridisk overtakelse i forbindelse med prøvedrift og overtakelse av tekniske installasjoner...
Internkontrollforskriften Forskrift om systematisk helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid i virksomheter (Internkontrollforskriften)
EHF ordreforslag EHF-ordreforslag (EHF Order Agreement) lar oppdragsgjevar dokumentere kjøp av tenester utført i leverandøren sine system eller tenester utført basert på...
X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning.
Statens etiske retningslinjer Etisk kvalitet på tjenesteyting og myndighetsutøvelse er en forutsetning for at innbyggerne skal ha tillit til statstjenesten. Målet med disse generelle etiske...
Utarbeidelse av kalkyle og usikkerhetsanalyse Undervisningsbygg i Oslo har laget en prosedyre for utarbeidelse av kalkyle og usikkerhetsanalyse. Formålet med prosedyren er å sikre riktig kalkyle i henhold...
Veileder for miljørådgivningsytelser Veilederen for miljørådgivningsytelser (RIM) legger premissene for miljøkravene i prosjektet med beskrivelse av grensesnitt, ytelser og anskaffelse av...
EHF fakturering EHF-fakturering 3.0 sikrer automatisk, rask og sikker utbetaling. Formatet er obligatorisk ved fakturering i staten.