Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) (-) Avklare behov (8) Forberede konkurransen (1) Konkurransegrunnlag (4) Spesifikasjoner, krav og kriterier (1) Konkurransegjennomføring (1) Kontraktsoppfølging (2) Innkjøpskategori (75) Avtaler og regelverk (16) (-) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Klima og miljø (22) Menneskerettigheter (3) (-) Arbeidslivskriminalitet (5) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 19 treff funnet Oversikt minimumsfrister – kunngjøring over og under EØS-terskelverdier Liste over minimumsfrister for kunngjøringer av anskaffelser i Doffin ved de ulike konkurranseformene. Korrupsjonsfaren i kommuner – sårbarhet, verktøy og metoder Erfaringer og råd om korrupsjonsforebyggende arbeid fra kommuner og fylkeskommuner som har deltatt i KS og TI’s korrupsjonsforebyggende nettverk 2013- 2014. Veiledning om gjennomføring av offentlige anskaffelser under Korona-pandemien I forbindelse med Covid-19 utbruddet har vi utarbeidet denne overordnede veiledningen for å få til gode anskaffelser og anskaffelseprosesser i den spesielle... Rettleiar i utforming og evaluering av tildelingskriterium Rettleiaren er meint å vere eit verktøy for innkjøparar ved utforming av tildelingskriterium og tilbodsevaluering. Veileder for kjøp av helse- og sosialtjenester Veilederen er revidert og i samsvar med det nye anskaffelsesregelverket som trådte i kraft 1. januar 2017. Veilederen inneholder de nye reglene om... Veileder om gaver i tjenesten Veilederen beskriver hvilken adferd som forventes og som kan aksepteres hos embets- og tjenestemenn i staten. Prosedyrevelgeren Prosedyrevelgeren er et verktøy til hjelp i vurderinger om valg av anskaffelsesprosedyre. Samtaleguide om strategisk bruk av anskaffelser Snakk med ledelsen for å få en bedre oversikt over hva de er opptatt av, og hvilke forventninger de har. Dette er viktig innsikt når du skal synliggjøre... Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de... Statens etiske retningslinjer Etisk kvalitet på tjenesteyting og myndighetsutøvelse er en forutsetning for at innbyggerne skal ha tillit til statstjenesten. Målet med disse generelle etiske... Strategiske grep for å hindre svart økonomi og arbeidslivskriminalitet ved anskaffingar i kommunar og fylkeskommunar Grepa inkluderer mellom anna å rette innsatsen der risikoen er størst, avgrense talet på ledd i kontraktskjeda, sette krav til fagkunnskap, krevje innsyn i... Anskaffelsesstrategi veileder Veilederen er utarbeidet for å hjelpe offentlige virksomheter med å sette langsiktige mål for sine anskaffelser. Huskeliste for risikoworkshop Oslo kommune har utarbeidet en huskeliste som hjelper deg å gjennomføre en risikoworkshop. Miljøinformasjon for bruk i EHF-katalog og -faktura Bruk av elektronisk katalog og faktura (EHF) for å forenkle måling, rapportering og endre virksomhetens innkjøpsatferd ved å registrere miljømerker og CO2... Status og eksempler på anskaffelsesstrategier I 2015 kartla og analyserte Difi flere anskaffelsesstrategier til offentlige virksomheter. Funn fra denne kartleggingen er samlet i rapporten. Formålet var å... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
Oversikt minimumsfrister – kunngjøring over og under EØS-terskelverdier Liste over minimumsfrister for kunngjøringer av anskaffelser i Doffin ved de ulike konkurranseformene.
Korrupsjonsfaren i kommuner – sårbarhet, verktøy og metoder Erfaringer og råd om korrupsjonsforebyggende arbeid fra kommuner og fylkeskommuner som har deltatt i KS og TI’s korrupsjonsforebyggende nettverk 2013- 2014.
Veiledning om gjennomføring av offentlige anskaffelser under Korona-pandemien I forbindelse med Covid-19 utbruddet har vi utarbeidet denne overordnede veiledningen for å få til gode anskaffelser og anskaffelseprosesser i den spesielle...
Rettleiar i utforming og evaluering av tildelingskriterium Rettleiaren er meint å vere eit verktøy for innkjøparar ved utforming av tildelingskriterium og tilbodsevaluering.
Veileder for kjøp av helse- og sosialtjenester Veilederen er revidert og i samsvar med det nye anskaffelsesregelverket som trådte i kraft 1. januar 2017. Veilederen inneholder de nye reglene om...
Veileder om gaver i tjenesten Veilederen beskriver hvilken adferd som forventes og som kan aksepteres hos embets- og tjenestemenn i staten.
Prosedyrevelgeren Prosedyrevelgeren er et verktøy til hjelp i vurderinger om valg av anskaffelsesprosedyre.
Samtaleguide om strategisk bruk av anskaffelser Snakk med ledelsen for å få en bedre oversikt over hva de er opptatt av, og hvilke forventninger de har. Dette er viktig innsikt når du skal synliggjøre...
Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de...
Statens etiske retningslinjer Etisk kvalitet på tjenesteyting og myndighetsutøvelse er en forutsetning for at innbyggerne skal ha tillit til statstjenesten. Målet med disse generelle etiske...
Strategiske grep for å hindre svart økonomi og arbeidslivskriminalitet ved anskaffingar i kommunar og fylkeskommunar Grepa inkluderer mellom anna å rette innsatsen der risikoen er størst, avgrense talet på ledd i kontraktskjeda, sette krav til fagkunnskap, krevje innsyn i...
Anskaffelsesstrategi veileder Veilederen er utarbeidet for å hjelpe offentlige virksomheter med å sette langsiktige mål for sine anskaffelser.
Huskeliste for risikoworkshop Oslo kommune har utarbeidet en huskeliste som hjelper deg å gjennomføre en risikoworkshop.
Miljøinformasjon for bruk i EHF-katalog og -faktura Bruk av elektronisk katalog og faktura (EHF) for å forenkle måling, rapportering og endre virksomhetens innkjøpsatferd ved å registrere miljømerker og CO2...
Status og eksempler på anskaffelsesstrategier I 2015 kartla og analyserte Difi flere anskaffelsesstrategier til offentlige virksomheter. Funn fra denne kartleggingen er samlet i rapporten. Formålet var å...