Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) (-) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (76) (-) Bygg, anlegg og eiendom (46) Byggeprosessen (23) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Anskaffelsesprosedyrer (2) Innsyn og offentlighet (1) (-) Krav om bruk av lærlinger (1) Statens innkjøpssenter (1) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 86 treff funnet Digital spørsmål og svar prosess (EHF) Ved behov for avklaringer kan leverandør sende spørsmål til oppdragsgiver som mottar spørsmålene og formulerer svar som blir anonymisert og sendt til alle... EHF fakturering EHF-fakturering 3.0 sikrer automatisk, rask og sikker utbetaling. Formatet er obligatorisk ved fakturering i staten. X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt Fakturasystemer som kan levere Elektronisk handelsformat (EHF) Finn en oversikt over komplette fakturasystemer og enkle fakturaportaler som kan lage Elektronisk handelsformat (EHF) og videresende dokumentet til mottaker via... Tidligfaseplanlegging i sykehusprosjekter Denne veilederen beskriver hvordan planprosessen for investeringsprosjekter i helseforetakene bør gjennomføres. Veilederen gir på et overordner nivå... Prosessrettleiar EBA Denne rettleiaren gir deg råd og tips for heile leigeprosessen. Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket. EHF-katalog EHF-katalog lar oppdragsgiver motta og endre avtalesortiment på en standardisert måte. Det gir også mulighet for bedre oppfølging av avtalen og økt... X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og... Kvalitet som tildelingskriterium Sju danske organisasjoner i byggebransjen har gått sammen om initiativet ”Værdiskabende Byggeproces”, og har laget veiledningen ”Kvalitet som... Byggherrestrategi Byggherrestrategien skildrar korleis Statens vegvesen organiserer byggherrefunksjonen. Strategidokumentet skildrar også etaten sin bruk av entrepriseformer og... Veiledning om gjennomføring av offentlige anskaffelser under Korona-pandemien I forbindelse med Covid-19 utbruddet har vi utarbeidet denne overordnede veiledningen for å få til gode anskaffelser og anskaffelseprosesser i den spesielle... EHF avansert ordre prosess En oppdragsgiver har et behov og sender en ordre til sin leverandør. Leverandøren gir et ordresvar som enten bekrefter hele ordren eller har avvik. Da kan... X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket... Rettleiar om SLA - tenestenivåavtale I ein tenestenivåavtale bestemmer to partar kva som er akseptabelt kvalitetsnivå på eigedomsdrift. Ein SLA inneheld konkrete måleparameter og kvalitetskrav, og... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Side 5 Side 6 Neste side
Digital spørsmål og svar prosess (EHF) Ved behov for avklaringer kan leverandør sende spørsmål til oppdragsgiver som mottar spørsmålene og formulerer svar som blir anonymisert og sendt til alle...
EHF fakturering EHF-fakturering 3.0 sikrer automatisk, rask og sikker utbetaling. Formatet er obligatorisk ved fakturering i staten.
X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt
Fakturasystemer som kan levere Elektronisk handelsformat (EHF) Finn en oversikt over komplette fakturasystemer og enkle fakturaportaler som kan lage Elektronisk handelsformat (EHF) og videresende dokumentet til mottaker via...
Tidligfaseplanlegging i sykehusprosjekter Denne veilederen beskriver hvordan planprosessen for investeringsprosjekter i helseforetakene bør gjennomføres. Veilederen gir på et overordner nivå...
Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket.
EHF-katalog EHF-katalog lar oppdragsgiver motta og endre avtalesortiment på en standardisert måte. Det gir også mulighet for bedre oppfølging av avtalen og økt...
X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og...
Kvalitet som tildelingskriterium Sju danske organisasjoner i byggebransjen har gått sammen om initiativet ”Værdiskabende Byggeproces”, og har laget veiledningen ”Kvalitet som...
Byggherrestrategi Byggherrestrategien skildrar korleis Statens vegvesen organiserer byggherrefunksjonen. Strategidokumentet skildrar også etaten sin bruk av entrepriseformer og...
Veiledning om gjennomføring av offentlige anskaffelser under Korona-pandemien I forbindelse med Covid-19 utbruddet har vi utarbeidet denne overordnede veiledningen for å få til gode anskaffelser og anskaffelseprosesser i den spesielle...
EHF avansert ordre prosess En oppdragsgiver har et behov og sender en ordre til sin leverandør. Leverandøren gir et ordresvar som enten bekrefter hele ordren eller har avvik. Da kan...
X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket...
Rettleiar om SLA - tenestenivåavtale I ein tenestenivåavtale bestemmer to partar kva som er akseptabelt kvalitetsnivå på eigedomsdrift. Ein SLA inneheld konkrete måleparameter og kvalitetskrav, og...