Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) (-) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (75) Bygg, anlegg og eiendom (45) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) (-) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) (-) English – e-procurement (2) Social dumping (1) 48 treff funnet Veileder i risikostyring innovative anskaffelser Veilederen tar for seg det som er relevant for risikostyring for innovative anskaffelser, basert på generell risikostyringsmetodikk tilpasset til... Digital kvalifisering prosess Prosessen benyttes for å få oversikt over de leverandørene tilbyder skal sende forespørsler til. For leverandør er dette en måte å gjøre seg tilgjengelig for... EHF-faktura- og -kreditnotaprosess Leverandør lager en faktura for varer han har sendt eller tjenester han har utført, som sendes til oppdragsgiver. Oppdragsgiver sjekker faktura mot bestilling... Bærekraftig kjøp av PC-er, skjermer og nettbrett Få kunnskap om hvordan du kan gjøre bærekraftige valg ved kjøp av PC-er, skjermer og nettbrett. EHF katalogprosess Prosessen kan benyttes ved alle bestillinger av varer og tjenester som kan beskrives på en maskinell måte i form av en katalog. Benyttes når avtalen er inngått... X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket. EHF ordreforslag EHF-ordreforslag (EHF Order Agreement) lar oppdragsgjevar dokumentere kjøp av tenester utført i leverandøren sine system eller tenester utført basert på... X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning. X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om... Digital spørsmål og svar prosess (EHF) Ved behov for avklaringer kan leverandør sende spørsmål til oppdragsgiver som mottar spørsmålene og formulerer svar som blir anonymisert og sendt til alle... EHF fakturering EHF-fakturering 3.0 sikrer automatisk, rask og sikker utbetaling. Formatet er obligatorisk ved fakturering i staten. Oslo kommunes plastveileder Oslo kommune har utarbeid en plastveileder, som gir råd og eksempler på hvordan du kan stille krav til plast, og følge de opp. EHF-katalog EHF-katalog lar oppdragsgiver motta og endre avtalesortiment på en standardisert måte. Det gir også mulighet for bedre oppfølging av avtalen og økt... X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Neste side
Veileder i risikostyring innovative anskaffelser Veilederen tar for seg det som er relevant for risikostyring for innovative anskaffelser, basert på generell risikostyringsmetodikk tilpasset til...
Digital kvalifisering prosess Prosessen benyttes for å få oversikt over de leverandørene tilbyder skal sende forespørsler til. For leverandør er dette en måte å gjøre seg tilgjengelig for...
EHF-faktura- og -kreditnotaprosess Leverandør lager en faktura for varer han har sendt eller tjenester han har utført, som sendes til oppdragsgiver. Oppdragsgiver sjekker faktura mot bestilling...
Bærekraftig kjøp av PC-er, skjermer og nettbrett Få kunnskap om hvordan du kan gjøre bærekraftige valg ved kjøp av PC-er, skjermer og nettbrett.
EHF katalogprosess Prosessen kan benyttes ved alle bestillinger av varer og tjenester som kan beskrives på en maskinell måte i form av en katalog. Benyttes når avtalen er inngått...
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket.
EHF ordreforslag EHF-ordreforslag (EHF Order Agreement) lar oppdragsgjevar dokumentere kjøp av tenester utført i leverandøren sine system eller tenester utført basert på...
X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning.
X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om...
Digital spørsmål og svar prosess (EHF) Ved behov for avklaringer kan leverandør sende spørsmål til oppdragsgiver som mottar spørsmålene og formulerer svar som blir anonymisert og sendt til alle...
EHF fakturering EHF-fakturering 3.0 sikrer automatisk, rask og sikker utbetaling. Formatet er obligatorisk ved fakturering i staten.
Oslo kommunes plastveileder Oslo kommune har utarbeid en plastveileder, som gir råd og eksempler på hvordan du kan stille krav til plast, og følge de opp.
EHF-katalog EHF-katalog lar oppdragsgiver motta og endre avtalesortiment på en standardisert måte. Det gir også mulighet for bedre oppfølging av avtalen og økt...
X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og...