Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) (-) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (75) Bygg, anlegg og eiendom (45) Byggeprosessen (23) (-) Avklare behov (7) Konseptutvikling- og bearbeiding (2) Detaljprosjektering (11) Utførelse (8) Overlevering (1) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) (-) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 52 treff funnet Veileder for kjøp av konsulenttjenester Veilederen er rettet mot alle typer offentlige konsulentkjøp og mot offentlige innkjøpere som kjøper konsulenttjenester av og til. Den er også rettet mot... Mottakere av EHF og Peppol BIS Her kan du søke etter virksomheter som kan ta imot EHF og Peppol BIS. EHF avansert ordre EHF avansert ordre gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør. X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i... Digital vise interesse for anskaffelse prosess Prosessen hjelper leverandør med å bli registrert i oppdragsgivers system for å bli oppdatert på anskaffelsen. Oppdragsgiver får oversikt over interesserte... EHF pakkseddel EHF pakkseddel gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at rett vare eller tjeneste er mottatt, og at det betales for riktig vare eller tjeneste. X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt Digital eBevis prosess eBevis eller «Hente bevis» er en prosess der oppdragsgiver digitalt og i sanntid kan innhente bevis/dokumentasjon fra leverandører relatert til den spesifikke... EHF purring prosess Purreprosessen begynner når forfallsdato passeres uten at systemet har registrert innbetaling for den aktuelle faktura. Usikkerhetsanalyse Jernbaneverket definerer usikkerhetsanalyse som en systematisk framgangsmåte for å identifisere, beskrive og / eller beregne usikkerhet. Usikkerhetsanalyse er... Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og... EHF-ordreprosess Forskjellen på denne prosessen og avansert ordre er at endring og kansellering kan gjøres via system. X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen... Digital søk kunngjøring prosess Prosess for å søke etter interessante kunngjøringer. Dersom søk får treff i publiseringsdatabasen returneres aktuelle kunngjøringer til leverandør. EHF punch-out prosessen Oppdragsgiver logger seg inn i sitt bestillingssystem, søker ønsket vare og klikker på lenken til leverandørens nettbutikk (punch out system). Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Neste side
Veileder for kjøp av konsulenttjenester Veilederen er rettet mot alle typer offentlige konsulentkjøp og mot offentlige innkjøpere som kjøper konsulenttjenester av og til. Den er også rettet mot...
EHF avansert ordre EHF avansert ordre gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør.
X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i...
Digital vise interesse for anskaffelse prosess Prosessen hjelper leverandør med å bli registrert i oppdragsgivers system for å bli oppdatert på anskaffelsen. Oppdragsgiver får oversikt over interesserte...
EHF pakkseddel EHF pakkseddel gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at rett vare eller tjeneste er mottatt, og at det betales for riktig vare eller tjeneste.
X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt
Digital eBevis prosess eBevis eller «Hente bevis» er en prosess der oppdragsgiver digitalt og i sanntid kan innhente bevis/dokumentasjon fra leverandører relatert til den spesifikke...
EHF purring prosess Purreprosessen begynner når forfallsdato passeres uten at systemet har registrert innbetaling for den aktuelle faktura.
Usikkerhetsanalyse Jernbaneverket definerer usikkerhetsanalyse som en systematisk framgangsmåte for å identifisere, beskrive og / eller beregne usikkerhet. Usikkerhetsanalyse er...
Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og...
EHF-ordreprosess Forskjellen på denne prosessen og avansert ordre er at endring og kansellering kan gjøres via system.
X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen...
Digital søk kunngjøring prosess Prosess for å søke etter interessante kunngjøringer. Dersom søk får treff i publiseringsdatabasen returneres aktuelle kunngjøringer til leverandør.
EHF punch-out prosessen Oppdragsgiver logger seg inn i sitt bestillingssystem, søker ønsket vare og klikker på lenken til leverandørens nettbutikk (punch out system).