Kapittel 7

Rapport etter kontroll

I dette kapittelet finnes informasjon om dokumentasjon etter gjennomført kontroll av om kravene til lønns- og arbeidsvilkår mv. er oppfylt.

Bildet viser en tegning av en prosess med 10 steg, der steg 10 er markert.

En gjennomført kontroll av lønns- og arbeidsvilkår mv. skal dokumenteres i samsvar med god forvaltningsskikk og krav i arkivloven. Dette gjelder også gjennomførte risikovurderinger. Dokumentasjonen skal være skriftlig, og det bør utarbeides et notat eller en rapport etter at kontrollen er avsluttet. Denne rapporten vil, sammen med en skriftlig risikovurdering, vise at du har ivaretatt kontrollplikten etter forskriften om lønns- og arbeidsvilkår i offentlige kontrakter. 

Rapporten vil også ligge til grunn for fremtidige kontroller, og som en erfaring som kan benyttes i fremtidige risikovurderinger av kontraktsforhold med denne leverandøren.

Oppdatert: 20. desember 2023

Fant du det du lette etter?

Nei