Spørsmål og svar om nye kunngjøringsskjema
Etter overgang til nye Doffin og innføring av nye kunngjøringsskjemaer i oktober 2023 har det kommet inn flere spørsmål til de nye skjemaene og funksjonene.
Etter overgang til nye Doffin og innføring av nye kunngjøringsskjemaer i oktober 2023 har det kommet inn flere spørsmål til de nye skjemaene og funksjonene.
Luftfartstilsynet har utarbeidet en veileder om det viktigste oppdragsgiverne må være bevisste på og bør stille krav om for å ivareta flysikkerheten ved kjøp av innenlands helikoptertjenester.
Oppdragsgiverne må ivareta flysikkerheten ved kjøp av innenlands helikoptertjenester.
Informasjon om prosess og innspill til krav til bærekraftige anlegg. Høringen er nå avsluttet og du finner høringsinnspill og svar på denne siden.
I forskriften for plan- og designkonkurranser er det formalkrav om hvordan juryarbeidet skal foregå. I denne veilederen er dette beskrevet, samt en del praktiske råd for gjennomføringen. Dokumentet kan sendes ut til deltakere i juryen, samt konkurransesekretæren i en plan- og designkonkurranse.
Innsatsteamet er din ressurs for kompetansehevende tiltak om grønne anskaffelser.
EHF pakkseddel gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at rett vare eller tjeneste er mottatt, og at det betales for riktig vare eller tjeneste.
Leverandør lager en faktura for varer han har sendt eller tjenester han har utført, som sendes til oppdragsgiver.
Oppdragsgiver sjekker faktura mot bestilling. Hvis faktura er lik bestillingen/ordren som er sendt, kan faktura betales automatisk – uten manuell behandling.
EHF purring lar leverandøren automatisere purring av oppdragsgiver ved manglende betaling. Formatet gir også mulighet for å matche purring mot faktura.
DPS er en fullt ut elektronisk anskaffelsesprosess med to trinn: Trinn 1 er etablering av ordningen ved kvalifisering av leverandører. Trinn 2 er anskaffelsene i ordningen.