Søk

12 søkeresultater funnet
Veileder/rapport-kapittel

5. Markedsanalyse

Dette kapittelet har som formål å gi bransjeinnsikt i hvordan markedet fungerer innenfor de ulike avtaleområdene som er identifisert i kategoristrategien. Innsikten er basert på en omfattende markedsdialog og egnetheten for en fellesavtale innenfor et gitt avtaleområde har blitt analysert med utgangspunkt i tilbakemeldingene fra en-til-en møter med leverandører innenfor de respektive kontraktsområdene.

Veileder/rapport-kapittel

6. Bærekraft

Dette kapittelet drøfter sentrale utfordringer for ivaretakelse av bærekraft som er relevant for kontorområdet, og hvordan de ulike kontraktsområdene i strategien kan bidra til å oppnå positive miljø- og klimaeffekter.

Veileder/rapport-kapittel

3. Handlingsplan

Handlingsplanen er et styrende dokument som gir føringer for arbeidet med fremtidige avtaler på kontorområdet. Handlingsplanen prioriterer mellom avtaleområdene og gir retning for hva det skal fokuseres på og hva vi ønsker å oppnå på avtaleområdene. I konkurransestrategien som utarbeides i anskaffelsesprosessenes planleggingsfase, skal det beskrives nærmere hvordan identifiserte mål og fokusområder skal ivaretas.

Veileder/rapport-kapittel

7. Samlet vurdering

I dette kapittelet blir det lagt frem en samlet vurdering av avtaleområdene som er identifisert i strategiarbeidet og bakgrunnen for utvalget. Hvert avtaleområde vil bli rangert i en prioriteringsliste etter kriteriene økonomi, behov, bærekraft og kompleksitet. Prioriteringslisten danner grobunnen for de endelige handlingsplanene som skal sette føringer for arbeidet med fremtidige avtaler på kontorområdet.

Informasjonsside

Kategoristrategi for reiseområdet

Kategoristrategien gir en strategisk oversikt over reiseområdet, herunder rammebetingelser, betalingsløsninger og avtaleområder.

Informasjonsside

Kategoristrategi IKT ‒ for anskaffelser av bærekraftige og sirkulære løsninger og produkter

Kategoristrategi for IKT vil være styrende for hvordan innkjøpssenteret utvikler og tilpasser sin kontraktsportefølje for å dekke virksomhetenes behov. Strategien vil også belyse hvor det skal legges opp til standardiserte løsninger og hvor avtalene må sikre rom for individuelle tilpasninger. Ved valg av innkjøpsområder skal Statens innkjøpssenter vurdere potensialet for gevinster og ivareta konkurransesituasjonen på kort og lang sikt.