Sett av 31. oktober til Anskaffelseskonferansen!
Undrar du på korleis du kan kjøpe brukt på ein smart måte? Eller korleis du kan bli ein betre innkjøpsleiar? Eller korleis du kan bli betre på å følge opp kontraktar?
Undrar du på korleis du kan kjøpe brukt på ein smart måte? Eller korleis du kan bli ein betre innkjøpsleiar? Eller korleis du kan bli betre på å følge opp kontraktar?
Vi har utarbeidet en mal til bruk for oppfølging av en inngått kontrakt. I malen skal relevant informasjon fylles inn og vil ferdig utfylt fungere som en sjekkliste og gi struktur for et slikt oppfølgingsarbeid.
Vi har utarbeidet en mal som kan brukes til å beskrive ulike funksjoner og roller samt ansvarsdelingen mellom rollene i en konkret anskaffelse.
Vi har utarbeidet et elektronisk verktøy som ferdig utfylt gir oversikt over virksomhetens inngåtte kontrakter og varigheten av disse. Verktøyet vil bidra til at virksomheten får en enkel oversikt over fakta knyttet til enkeltkontrakter samt når nye anskaffelsesprosesser bør gjennomføres.
Her er en liste med eksempler på typiske risikoer i anskaffelser, også anskaffelser med mål om innovasjon.
Her er en liste med tiltak for å redusere risiko i anskaffelser, også anskaffelser med mål om innovasjon.
Vi har utarbeidet et verktøy som kan brukes for å kategorisere vare- og tjenestegrupper og for å analysere egen innkjøpsmakt hos potensielle leverandører.
Verktøy som kan brukes til å analysere markedet for kategorien eller den/de varer og tjenester du planlegger å anskaffe.
Mandatet er eit avgjerdsdokument som beskriv formålet med anskaffinga på eit overordna nivå, og sikrar innkjøparen mandat til å gjennomføre ei anskaffing.
Konkurransestrategi er eit avgjerdsdokument som beskriv alle strategiske vurderingar og konklusjonar og som sikrar innkjøpar mandat til å lage konkurransedokumenta.