Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters Fagkategorier (-) Digitalisering (51) EHF (40) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (75) Bygg, anlegg og eiendom (45) (-) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) (-) Bærekraft (32) Klima og miljø (22) Menneskerettigheter (3) Arbeidslivskriminalitet (5) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 82 treff funnet X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i... Fyllestasjoner for biogass Oversikt over fyllestasjoner for biogass i Norge og Norden. Oversikten inneholder også fyllestasjoner for naturgass, og hurtigladere for EL i Skandinavia. Ombruk og salg av brukte møbler og løsøre Veilederen gir deg en oversikt over hvordan du kan gå frem for å selge virksomhetens møbler (og annet løsøre), når dere ikke lenger har behov for dem. Aktører som tilfredsstiller sikker kommunikasjonsløsning Dette er en oversikt over aktører som tilfredsstiller sikker kommunikasjonsløsning. Sikker kommunikasjonsløsning gjenbruker Peppol-nettverket, men krypterer... EHF avansert ordre EHF avansert ordre gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør. X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt Merkeordning som krav, tildelingskriterium eller kilde til miljøkrav Sjekk med leverandørmarkedet hvordan du kan bruke merkeordninger i din anskaffelse. Hvordan påvirker det tilbudet, konkurransen og prisen? Får du det du trenger... Bærekraftig kjøp av PC-er, skjermer og nettbrett Få kunnskap om hvordan du kan gjøre bærekraftige valg ved kjøp av PC-er, skjermer og nettbrett. Miljøinformasjon for bruk i EHF-katalog og -faktura Bruk av elektronisk katalog og faktura (EHF) for å forenkle måling, rapportering og endre virksomhetens innkjøpsatferd ved å registrere miljømerker og CO2... Digital vise interesse for anskaffelse prosess Prosessen hjelper leverandør med å bli registrert i oppdragsgivers system for å bli oppdatert på anskaffelsen. Oppdragsgiver får oversikt over interesserte... EHF pakkseddel EHF pakkseddel gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at rett vare eller tjeneste er mottatt, og at det betales for riktig vare eller tjeneste. Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og... Veiledning om gjennomføring av offentlige anskaffelser under Korona-pandemien I forbindelse med Covid-19 utbruddet har vi utarbeidet denne overordnede veiledningen for å få til gode anskaffelser og anskaffelseprosesser i den spesielle... Behovsveileder bestillingsløsning og katalogverktøy Hva er lurt å tenke igjennom før anskaffelse av bestillingsløsning og katalogverktøy? Hvilke krav og regler skal legges i hvilke dokumenter? Digital eBevis prosess eBevis eller «Hente bevis» er en prosess der oppdragsgiver digitalt og i sanntid kan innhente bevis/dokumentasjon fra leverandører relatert til den spesifikke... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Side 5 Side 6 Neste side
X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i...
Fyllestasjoner for biogass Oversikt over fyllestasjoner for biogass i Norge og Norden. Oversikten inneholder også fyllestasjoner for naturgass, og hurtigladere for EL i Skandinavia.
Ombruk og salg av brukte møbler og løsøre Veilederen gir deg en oversikt over hvordan du kan gå frem for å selge virksomhetens møbler (og annet løsøre), når dere ikke lenger har behov for dem.
Aktører som tilfredsstiller sikker kommunikasjonsløsning Dette er en oversikt over aktører som tilfredsstiller sikker kommunikasjonsløsning. Sikker kommunikasjonsløsning gjenbruker Peppol-nettverket, men krypterer...
EHF avansert ordre EHF avansert ordre gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør.
X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt
Merkeordning som krav, tildelingskriterium eller kilde til miljøkrav Sjekk med leverandørmarkedet hvordan du kan bruke merkeordninger i din anskaffelse. Hvordan påvirker det tilbudet, konkurransen og prisen? Får du det du trenger...
Bærekraftig kjøp av PC-er, skjermer og nettbrett Få kunnskap om hvordan du kan gjøre bærekraftige valg ved kjøp av PC-er, skjermer og nettbrett.
Miljøinformasjon for bruk i EHF-katalog og -faktura Bruk av elektronisk katalog og faktura (EHF) for å forenkle måling, rapportering og endre virksomhetens innkjøpsatferd ved å registrere miljømerker og CO2...
Digital vise interesse for anskaffelse prosess Prosessen hjelper leverandør med å bli registrert i oppdragsgivers system for å bli oppdatert på anskaffelsen. Oppdragsgiver får oversikt over interesserte...
EHF pakkseddel EHF pakkseddel gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at rett vare eller tjeneste er mottatt, og at det betales for riktig vare eller tjeneste.
Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og...
Veiledning om gjennomføring av offentlige anskaffelser under Korona-pandemien I forbindelse med Covid-19 utbruddet har vi utarbeidet denne overordnede veiledningen for å få til gode anskaffelser og anskaffelseprosesser i den spesielle...
Behovsveileder bestillingsløsning og katalogverktøy Hva er lurt å tenke igjennom før anskaffelse av bestillingsløsning og katalogverktøy? Hvilke krav og regler skal legges i hvilke dokumenter?
Digital eBevis prosess eBevis eller «Hente bevis» er en prosess der oppdragsgiver digitalt og i sanntid kan innhente bevis/dokumentasjon fra leverandører relatert til den spesifikke...