Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters Fagkategorier (-) Digitalisering (51) EHF (40) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (76) Bygg, anlegg og eiendom (46) Byggeprosessen (24) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) (-) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) (-) Klima og miljø (22) Miljø (1) Sirkulære anskaffelser (2) Menneskerettigheter (3) Arbeidslivskriminalitet (5) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 74 treff funnet EHF mottaksprosessen Mottaksprosessen gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at riktig vare og/eller tjenester er mottatt og å sikre korrekt utbetaling i henhold til... X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt Behovsveileder bestillingsløsning og katalogverktøy Hva er lurt å tenke igjennom før anskaffelse av bestillingsløsning og katalogverktøy? Hvilke krav og regler skal legges i hvilke dokumenter? Veileder om forebygging og reduksjon av matsvinn Hvordan lage en plan for å forebygge og redusere matsvinn. For offentlige virksomheter som drifter eget kjøkken og leverandører av måltidstjenester til det... Digital utsendelse av anskaffelsesdokument prosess Leverandør sender en forespørsel om oppdragsgiver kan sende anskaffelsesdokumentene til sitt system. Oppdragsgivers system sender dokumentene til leverandøren... Digital tilbudsinnlevering prosess Prosess for at leverandør har fylt ut alle anskaffelsesdokumentert og levert inn tilbud før fastsatt tidsfrist. Oppdragsgiver trenger prosessen for å ta imot... X.5.1 Dynamisk innkjøpsordning ved bruk av 4-hjørners modell (DPS) DPS er en fullt ut elektronisk anskaffelsesprosess med to trinn: Trinn 1 er etablering av ordningen ved kvalifisering av leverandører. Trinn 2 er anskaffelsene... Elbil-ladestasjoner i Norge Oversikt over ladestasjoner for elbiler i Norge. Kom i gang med grønne anskaffelser Veilederen gir en introduksjon til hva grønne anskaffelser er, hva dere er pliktig til å gjøre som offentlig oppdragsgiver og hvordan dere kan stille gode klima... EHF avansert ordre EHF avansert ordre gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør. X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i... Ordforklaringer til Elektronisk handel Her finner du forklaringer på begreper innen e-handel som vi bruker på sidene våre. Aksesspunkter for EHF- og BIS-formater Aksesspunktene kan sende og motta blant annet faktura, katalog, ordre, ordrebekreftelse og pakkseddel på EHF- og BIS-formatene. DFØ er ansvarlig for formatene. Ombruk og salg av brukte møbler og løsøre Veilederen gir deg en oversikt over hvordan du kan gå frem for å selge virksomhetens møbler (og annet løsøre), når dere ikke lenger har behov for dem. EHF pakkseddel EHF pakkseddel gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at rett vare eller tjeneste er mottatt, og at det betales for riktig vare eller tjeneste. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Side 5 Neste side
EHF mottaksprosessen Mottaksprosessen gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at riktig vare og/eller tjenester er mottatt og å sikre korrekt utbetaling i henhold til...
X.6.1.3 Digitale kvitteringsmeldinger Her finner du prosessdefinisjonen for digital kvitteringsmelding også kalt eReceipt
Behovsveileder bestillingsløsning og katalogverktøy Hva er lurt å tenke igjennom før anskaffelse av bestillingsløsning og katalogverktøy? Hvilke krav og regler skal legges i hvilke dokumenter?
Veileder om forebygging og reduksjon av matsvinn Hvordan lage en plan for å forebygge og redusere matsvinn. For offentlige virksomheter som drifter eget kjøkken og leverandører av måltidstjenester til det...
Digital utsendelse av anskaffelsesdokument prosess Leverandør sender en forespørsel om oppdragsgiver kan sende anskaffelsesdokumentene til sitt system. Oppdragsgivers system sender dokumentene til leverandøren...
Digital tilbudsinnlevering prosess Prosess for at leverandør har fylt ut alle anskaffelsesdokumentert og levert inn tilbud før fastsatt tidsfrist. Oppdragsgiver trenger prosessen for å ta imot...
X.5.1 Dynamisk innkjøpsordning ved bruk av 4-hjørners modell (DPS) DPS er en fullt ut elektronisk anskaffelsesprosess med to trinn: Trinn 1 er etablering av ordningen ved kvalifisering av leverandører. Trinn 2 er anskaffelsene...
Kom i gang med grønne anskaffelser Veilederen gir en introduksjon til hva grønne anskaffelser er, hva dere er pliktig til å gjøre som offentlig oppdragsgiver og hvordan dere kan stille gode klima...
EHF avansert ordre EHF avansert ordre gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør.
X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i...
Ordforklaringer til Elektronisk handel Her finner du forklaringer på begreper innen e-handel som vi bruker på sidene våre.
Aksesspunkter for EHF- og BIS-formater Aksesspunktene kan sende og motta blant annet faktura, katalog, ordre, ordrebekreftelse og pakkseddel på EHF- og BIS-formatene. DFØ er ansvarlig for formatene.
Ombruk og salg av brukte møbler og løsøre Veilederen gir deg en oversikt over hvordan du kan gå frem for å selge virksomhetens møbler (og annet løsøre), når dere ikke lenger har behov for dem.
EHF pakkseddel EHF pakkseddel gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at rett vare eller tjeneste er mottatt, og at det betales for riktig vare eller tjeneste.