Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) EHF (40) (-) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) (-) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (76) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) (-) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 45 treff funnet X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket... Veileder om sosiale entreprenører som leverandører Veilederen hjelper deg som offentlige oppdragsgivere i møte med en sosial entreprenør. EHF avansert ordre EHF avansert ordre gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør. X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om... Digital vise interesse for anskaffelse prosess Prosessen hjelper leverandør med å bli registrert i oppdragsgivers system for å bli oppdatert på anskaffelsen. Oppdragsgiver får oversikt over interesserte... EHF pakkseddel EHF pakkseddel gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at rett vare eller tjeneste er mottatt, og at det betales for riktig vare eller tjeneste. EHF purring prosess Purreprosessen begynner når forfallsdato passeres uten at systemet har registrert innbetaling for den aktuelle faktura. Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og... Digital eBevis prosess eBevis eller «Hente bevis» er en prosess der oppdragsgiver digitalt og i sanntid kan innhente bevis/dokumentasjon fra leverandører relatert til den spesifikke... X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i... Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de... EHF-ordreprosess Forskjellen på denne prosessen og avansert ordre er at endring og kansellering kan gjøres via system. X.6.1.4 Digital rapportering av MVA Her finner du prosessdefinisjonen som beskriver digital rapportering av moms basert på EHF faktura. Digital søk kunngjøring prosess Prosess for å søke etter interessante kunngjøringer. Dersom søk får treff i publiseringsdatabasen returneres aktuelle kunngjøringer til leverandør. EHF punch-out prosessen Oppdragsgiver logger seg inn i sitt bestillingssystem, søker ønsket vare og klikker på lenken til leverandørens nettbutikk (punch out system). Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Neste side
X.6.1.2.1 Analysere implementering av bestillingsløsning I analyseprosessen kartlegges og analyseres dagens prosesser og nåsituasjon for kontraktsoppfølgning. Med det som utgangspunkt defineres fremtidig/ønsket...
Veileder om sosiale entreprenører som leverandører Veilederen hjelper deg som offentlige oppdragsgivere i møte med en sosial entreprenør.
EHF avansert ordre EHF avansert ordre gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør.
X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om...
Digital vise interesse for anskaffelse prosess Prosessen hjelper leverandør med å bli registrert i oppdragsgivers system for å bli oppdatert på anskaffelsen. Oppdragsgiver får oversikt over interesserte...
EHF pakkseddel EHF pakkseddel gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at rett vare eller tjeneste er mottatt, og at det betales for riktig vare eller tjeneste.
EHF purring prosess Purreprosessen begynner når forfallsdato passeres uten at systemet har registrert innbetaling for den aktuelle faktura.
Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og...
Digital eBevis prosess eBevis eller «Hente bevis» er en prosess der oppdragsgiver digitalt og i sanntid kan innhente bevis/dokumentasjon fra leverandører relatert til den spesifikke...
X.6.1.2 Implementering og forvaltning av bestillingsløsning i kontraktsoppfølging Prosessen beskriver alle de grunnleggende aktivitetene som må utføres ved analyse, implementering og forvaltning av bestillingsløsning i...
Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de...
EHF-ordreprosess Forskjellen på denne prosessen og avansert ordre er at endring og kansellering kan gjøres via system.
X.6.1.4 Digital rapportering av MVA Her finner du prosessdefinisjonen som beskriver digital rapportering av moms basert på EHF faktura.
Digital søk kunngjøring prosess Prosess for å søke etter interessante kunngjøringer. Dersom søk får treff i publiseringsdatabasen returneres aktuelle kunngjøringer til leverandør.
EHF punch-out prosessen Oppdragsgiver logger seg inn i sitt bestillingssystem, søker ønsket vare og klikker på lenken til leverandørens nettbutikk (punch out system).