Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) (-) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (76) Bygg, anlegg og eiendom (46) (-) Byggeprosessen (23) Avklare behov (7) Konseptutvikling- og bearbeiding (2) Detaljprosjektering (11) Utførelse (8) Overlevering (1) (-) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 66 treff funnet Kvalitet som tildelingskriterium Sju danske organisasjoner i byggebransjen har gått sammen om initiativet ”Værdiskabende Byggeproces”, og har laget veiledningen ”Kvalitet som... Håndbok R764 Anslagsmetoden For kostnadsoverslag bruker Statens vegvesen Anslagsmetoden. Håndbok R764 tar for seg denne metoden. EHF CV-prosess Oppdragsgiver stiller krav og kriterier til kandidatens kompetanse. Kandidaten dokumenterer sin kompetanse. Oppdragsgiver gjennomfører en elektronisk... EHF purring EHF purring lar leverandøren automatisere purring av oppdragsgiver ved manglende betaling. Formatet gir også mulighet for å matche purring mot faktura. Sluttrapport i prosjekter En sluttrapport skal beskrive de viktigste erfaringene som er gjort i forbindelse med gjennomføringen av prosjektet. Denne prosedyren gjennomgår hva som skal... Veileder for miljørådgivningsytelser Veilederen for miljørådgivningsytelser (RIM) legger premissene for miljøkravene i prosjektet med beskrivelse av grensesnitt, ytelser og anskaffelse av... EHF ordre og ordrebekreftelse EHF-ordre og -ordrebekreftelse gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør. X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format. X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem. Usikkerhetsanalyse Jernbaneverket definerer usikkerhetsanalyse som en systematisk framgangsmåte for å identifisere, beskrive og / eller beregne usikkerhet. Usikkerhetsanalyse er... Digital kunngjøringsprosess Kunngjøringsprosessen er en prosess hvor oppdragsgiver kunngjør et skjema knyttet til offentlige anskaffelser på Doffin og eller TED. EHF ordreforslag prosess Leverandør registrerer informasjon om utført tjeneste eller utført bestilling for oppdragsgiver. Systemet sender et ordreforslag til oppdragsgiver... Kontrakts-, innkjøpsstrategi og fremdriftsplanlegging Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for formulering av kontrakt-/innkjøpsstrategi og fremdriftsplanlegging. Idrettshaller kostnadsstudie Trondheim kommune har fått utarbeidet en rapport som kartlegger potensialet for å redusere kostnader ved fremtidig utbygging av idrettshaller i Trondheim... Digital kvalifisering prosess Prosessen benyttes for å få oversikt over de leverandørene tilbyder skal sende forespørsler til. For leverandør er dette en måte å gjøre seg tilgjengelig for... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Side 5 Neste side
Kvalitet som tildelingskriterium Sju danske organisasjoner i byggebransjen har gått sammen om initiativet ”Værdiskabende Byggeproces”, og har laget veiledningen ”Kvalitet som...
Håndbok R764 Anslagsmetoden For kostnadsoverslag bruker Statens vegvesen Anslagsmetoden. Håndbok R764 tar for seg denne metoden.
EHF CV-prosess Oppdragsgiver stiller krav og kriterier til kandidatens kompetanse. Kandidaten dokumenterer sin kompetanse. Oppdragsgiver gjennomfører en elektronisk...
EHF purring EHF purring lar leverandøren automatisere purring av oppdragsgiver ved manglende betaling. Formatet gir også mulighet for å matche purring mot faktura.
Sluttrapport i prosjekter En sluttrapport skal beskrive de viktigste erfaringene som er gjort i forbindelse med gjennomføringen av prosjektet. Denne prosedyren gjennomgår hva som skal...
Veileder for miljørådgivningsytelser Veilederen for miljørådgivningsytelser (RIM) legger premissene for miljøkravene i prosjektet med beskrivelse av grensesnitt, ytelser og anskaffelse av...
EHF ordre og ordrebekreftelse EHF-ordre og -ordrebekreftelse gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør.
X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format.
X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem.
Usikkerhetsanalyse Jernbaneverket definerer usikkerhetsanalyse som en systematisk framgangsmåte for å identifisere, beskrive og / eller beregne usikkerhet. Usikkerhetsanalyse er...
Digital kunngjøringsprosess Kunngjøringsprosessen er en prosess hvor oppdragsgiver kunngjør et skjema knyttet til offentlige anskaffelser på Doffin og eller TED.
EHF ordreforslag prosess Leverandør registrerer informasjon om utført tjeneste eller utført bestilling for oppdragsgiver. Systemet sender et ordreforslag til oppdragsgiver...
Kontrakts-, innkjøpsstrategi og fremdriftsplanlegging Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for formulering av kontrakt-/innkjøpsstrategi og fremdriftsplanlegging.
Idrettshaller kostnadsstudie Trondheim kommune har fått utarbeidet en rapport som kartlegger potensialet for å redusere kostnader ved fremtidig utbygging av idrettshaller i Trondheim...
Digital kvalifisering prosess Prosessen benyttes for å få oversikt over de leverandørene tilbyder skal sende forespørsler til. For leverandør er dette en måte å gjøre seg tilgjengelig for...