Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) (-) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) (-) Anskaffelsesprosessen (14) Avklare behov (8) Konkurransegjennomføring (1) Kontraktsoppfølging (2) Innkjøpskategori (76) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) (-) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 31 treff funnet Veileder om sosiale entreprenører som leverandører Veilederen hjelper deg som offentlige oppdragsgivere i møte med en sosial entreprenør. Veileder for kjøp av helse- og sosialtjenester Veilederen er revidert og i samsvar med det nye anskaffelsesregelverket som trådte i kraft 1. januar 2017. Veilederen inneholder de nye reglene om... X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format. Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket. Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og... X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem. Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de... Rettleiing ved mottatt krav om innsyn Kortfatta rettleiing om korleis eit krav om innsyn i ei offentleg anskaffing kan handterast. X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. For KGV: Hvordan integrere ESPD og eCertis i fagsystem? Her finner du ressurser for å utvikle løsninger med integrasjon av ESPD og eCertis, for eksempel i et konkurransegjennomføringsverktøy (KGV). Veileder i konkurransepreget dialog Dette er en praktisk veileder for gjennomføring av anskaffelsesprosedyren konkurransepreget dialog. Veilederen er utgitt av Kammarkollegiet i Sverige, men så... X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning. Huskeliste for risikoworkshop Oslo kommune har utarbeidet en huskeliste som hjelper deg å gjennomføre en risikoworkshop. Rettleiar i utforming og evaluering av tildelingskriterium Rettleiaren er meint å vere eit verktøy for innkjøparar ved utforming av tildelingskriterium og tilbodsevaluering. X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Neste side
Veileder om sosiale entreprenører som leverandører Veilederen hjelper deg som offentlige oppdragsgivere i møte med en sosial entreprenør.
Veileder for kjøp av helse- og sosialtjenester Veilederen er revidert og i samsvar med det nye anskaffelsesregelverket som trådte i kraft 1. januar 2017. Veilederen inneholder de nye reglene om...
X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format.
Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket.
Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og...
X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem.
Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de...
Rettleiing ved mottatt krav om innsyn Kortfatta rettleiing om korleis eit krav om innsyn i ei offentleg anskaffing kan handterast.
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
For KGV: Hvordan integrere ESPD og eCertis i fagsystem? Her finner du ressurser for å utvikle løsninger med integrasjon av ESPD og eCertis, for eksempel i et konkurransegjennomføringsverktøy (KGV).
Veileder i konkurransepreget dialog Dette er en praktisk veileder for gjennomføring av anskaffelsesprosedyren konkurransepreget dialog. Veilederen er utgitt av Kammarkollegiet i Sverige, men så...
X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning.
Huskeliste for risikoworkshop Oslo kommune har utarbeidet en huskeliste som hjelper deg å gjennomføre en risikoworkshop.
Rettleiar i utforming og evaluering av tildelingskriterium Rettleiaren er meint å vere eit verktøy for innkjøparar ved utforming av tildelingskriterium og tilbodsevaluering.
X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og...