Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) Digitalisering (51) EHF (40) (-) EHF (40) Digital EHF prosess (24) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (75) Innkjøpskategori (75) Bygg, anlegg og eiendom (45) Bygg, anlegg og eiendom (45) Byggeprosessen (23) Byggeprosessen (23) Avklare behov (7) Avklare behov (7) Konseptutvikling- og bearbeiding (2) Konseptutvikling- og bearbeiding (2) Detaljprosjektering (11) Detaljprosjektering (11) Utførelse (8) Utførelse (8) Overlevering (1) (-) Overlevering (1) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) LCC bygg og anlegg (1) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) IT (6) Konsulenttjenester (5) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Tekstiler (1) Transport (10) Transport (10) Avtaler og regelverk (17) Avtaler og regelverk (17) Innkjøpsledelse (7) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (33) Bærekraft (33) Innovasjon (10) (-) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) English – e-procurement (2) 51 treff funnet Guide til tjenestedesign KS har utviklet et verktøy for hvordan tjenestedesign kan brukes for å skape bedre tjenester og finne nye løsninger. Verktøyet heter Idekatalog for... Digital kvalifisering prosess Prosessen benyttes for å få oversikt over de leverandørene tilbyder skal sende forespørsler til. For leverandør er dette en måte å gjøre seg tilgjengelig for... EHF-faktura- og -kreditnotaprosess Leverandør lager en faktura for varer han har sendt eller tjenester han har utført, som sendes til oppdragsgiver. Oppdragsgiver sjekker faktura mot bestilling... Rent Tørt Bygg Denne veilederen tar for seg en rekke aspekter relatert til forebyggende helsevern i bygninger. Veileder om sosiale entreprenører som leverandører Veilederen hjelper deg som offentlige oppdragsgivere i møte med en sosial entreprenør. EHF katalogprosess Prosessen kan benyttes ved alle bestillinger av varer og tjenester som kan beskrives på en maskinell måte i form av en katalog. Benyttes når avtalen er inngått... X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket. EHF ordreforslag EHF-ordreforslag (EHF Order Agreement) lar oppdragsgjevar dokumentere kjøp av tenester utført i leverandøren sine system eller tenester utført basert på... X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning. Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og... Digital spørsmål og svar prosess (EHF) Ved behov for avklaringer kan leverandør sende spørsmål til oppdragsgiver som mottar spørsmålene og formulerer svar som blir anonymisert og sendt til alle... EHF fakturering EHF-fakturering 3.0 sikrer automatisk, rask og sikker utbetaling. Formatet er obligatorisk ved fakturering i staten. X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om... Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Neste side Mer innhold om Veiledere Beste praksis for kontraktsoppfølging Veileder i evaluering av tilbud Veileder til regler om klima- og miljøhensyn Oppdatert: 11. april 2023
Guide til tjenestedesign KS har utviklet et verktøy for hvordan tjenestedesign kan brukes for å skape bedre tjenester og finne nye løsninger. Verktøyet heter Idekatalog for...
Digital kvalifisering prosess Prosessen benyttes for å få oversikt over de leverandørene tilbyder skal sende forespørsler til. For leverandør er dette en måte å gjøre seg tilgjengelig for...
EHF-faktura- og -kreditnotaprosess Leverandør lager en faktura for varer han har sendt eller tjenester han har utført, som sendes til oppdragsgiver. Oppdragsgiver sjekker faktura mot bestilling...
Rent Tørt Bygg Denne veilederen tar for seg en rekke aspekter relatert til forebyggende helsevern i bygninger.
Veileder om sosiale entreprenører som leverandører Veilederen hjelper deg som offentlige oppdragsgivere i møte med en sosial entreprenør.
EHF katalogprosess Prosessen kan benyttes ved alle bestillinger av varer og tjenester som kan beskrives på en maskinell måte i form av en katalog. Benyttes når avtalen er inngått...
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket.
EHF ordreforslag EHF-ordreforslag (EHF Order Agreement) lar oppdragsgjevar dokumentere kjøp av tenester utført i leverandøren sine system eller tenester utført basert på...
X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning.
Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og...
Digital spørsmål og svar prosess (EHF) Ved behov for avklaringer kan leverandør sende spørsmål til oppdragsgiver som mottar spørsmålene og formulerer svar som blir anonymisert og sendt til alle...
EHF fakturering EHF-fakturering 3.0 sikrer automatisk, rask og sikker utbetaling. Formatet er obligatorisk ved fakturering i staten.
X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om...
Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de...