Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) EHF (40) (-) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (75) Avtaler og regelverk (17) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (33) Klima og miljø (22) Menneskerettigheter (3) (-) Arbeidslivskriminalitet (6) (-) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 39 treff funnet Digital utsendelse av anskaffelsesdokument prosess Leverandør sender en forespørsel om oppdragsgiver kan sende anskaffelsesdokumentene til sitt system. Oppdragsgivers system sender dokumentene til leverandøren... EHF mottaksprosessen Mottaksprosessen gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at riktig vare og/eller tjenester er mottatt og å sikre korrekt utbetaling i henhold til... Guide til tjenestedesign KS har utviklet et verktøy for hvordan tjenestedesign kan brukes for å skape bedre tjenester og finne nye løsninger. Verktøyet heter Idekatalog for... Digital tilbudsinnlevering prosess Prosess for at leverandør har fylt ut alle anskaffelsesdokumentert og levert inn tilbud før fastsatt tidsfrist. Oppdragsgiver trenger prosessen for å ta imot... Miljøinformasjon for bruk i EHF-katalog og -faktura Bruk av elektronisk katalog og faktura (EHF) for å forenkle måling, rapportering og endre virksomhetens innkjøpsatferd ved å registrere miljømerker og CO2... Veileder om sosiale entreprenører som leverandører Veilederen hjelper deg som offentlige oppdragsgivere i møte med en sosial entreprenør. EHF avansert ordre EHF avansert ordre gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør. Digital vise interesse for anskaffelse prosess Prosessen hjelper leverandør med å bli registrert i oppdragsgivers system for å bli oppdatert på anskaffelsen. Oppdragsgiver får oversikt over interesserte... EHF pakkseddel EHF pakkseddel gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at rett vare eller tjeneste er mottatt, og at det betales for riktig vare eller tjeneste. Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og... Digital eBevis prosess eBevis eller «Hente bevis» er en prosess der oppdragsgiver digitalt og i sanntid kan innhente bevis/dokumentasjon fra leverandører relatert til den spesifikke... EHF purring prosess Purreprosessen begynner når forfallsdato passeres uten at systemet har registrert innbetaling for den aktuelle faktura. Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de... EHF-ordreprosess Forskjellen på denne prosessen og avansert ordre er at endring og kansellering kan gjøres via system. Veileder om å stille krav til bruk av lærlinger i offentlige kontrakter Veilederen viser når oppdragsgiver må stille krav om bruk av lærlinger, hvilke krav som skal stilles og hvordan kontrollere kravene. Endringer i... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Neste side
Digital utsendelse av anskaffelsesdokument prosess Leverandør sender en forespørsel om oppdragsgiver kan sende anskaffelsesdokumentene til sitt system. Oppdragsgivers system sender dokumentene til leverandøren...
EHF mottaksprosessen Mottaksprosessen gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at riktig vare og/eller tjenester er mottatt og å sikre korrekt utbetaling i henhold til...
Guide til tjenestedesign KS har utviklet et verktøy for hvordan tjenestedesign kan brukes for å skape bedre tjenester og finne nye løsninger. Verktøyet heter Idekatalog for...
Digital tilbudsinnlevering prosess Prosess for at leverandør har fylt ut alle anskaffelsesdokumentert og levert inn tilbud før fastsatt tidsfrist. Oppdragsgiver trenger prosessen for å ta imot...
Miljøinformasjon for bruk i EHF-katalog og -faktura Bruk av elektronisk katalog og faktura (EHF) for å forenkle måling, rapportering og endre virksomhetens innkjøpsatferd ved å registrere miljømerker og CO2...
Veileder om sosiale entreprenører som leverandører Veilederen hjelper deg som offentlige oppdragsgivere i møte med en sosial entreprenør.
EHF avansert ordre EHF avansert ordre gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør.
Digital vise interesse for anskaffelse prosess Prosessen hjelper leverandør med å bli registrert i oppdragsgivers system for å bli oppdatert på anskaffelsen. Oppdragsgiver får oversikt over interesserte...
EHF pakkseddel EHF pakkseddel gjør det mulig for oppdragsgiver å kontrollere at rett vare eller tjeneste er mottatt, og at det betales for riktig vare eller tjeneste.
Ytelses- og funksjonsspesifikasjoner - veiledere og sjekkliste Veilederne omfatter funksjonelle spesifikasjoner generelt, og spesielt tilpasset bærekraftige anskaffelser, drift av offentlig bygningsmasse, veg og...
Digital eBevis prosess eBevis eller «Hente bevis» er en prosess der oppdragsgiver digitalt og i sanntid kan innhente bevis/dokumentasjon fra leverandører relatert til den spesifikke...
EHF purring prosess Purreprosessen begynner når forfallsdato passeres uten at systemet har registrert innbetaling for den aktuelle faktura.
Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de...
EHF-ordreprosess Forskjellen på denne prosessen og avansert ordre er at endring og kansellering kan gjøres via system.
Veileder om å stille krav til bruk av lærlinger i offentlige kontrakter Veilederen viser når oppdragsgiver må stille krav om bruk av lærlinger, hvilke krav som skal stilles og hvordan kontrollere kravene. Endringer i...