Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters Fagkategorier (-) Digitalisering (51) EHF (40) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (76) (-) Bygg, anlegg og eiendom (46) Byggeprosessen (24) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) (-) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 98 treff funnet Entrepriseveilederen Valg av entreprisemodell er en av de viktigste beslutningene i et bygge- og anleggsprosjekt. Entrepriseveilederen er en nettbasert veileder som enkelt hjelper... Kriterieveiviseren Kriterieveiviseren gir deg krav og kriterier for miljø og sosialt ansvar, og dokumentasjon av kravene, som kan stilles i en anskaffelsesprosess. Digital søk kunngjøring prosess Prosess for å søke etter interessante kunngjøringer. Dersom søk får treff i publiseringsdatabasen returneres aktuelle kunngjøringer til leverandør. EHF punch-out prosessen Oppdragsgiver logger seg inn i sitt bestillingssystem, søker ønsket vare og klikker på lenken til leverandørens nettbutikk (punch out system). X.6.3 Aktivere og deaktivere leverandører Prosessen beskriver aktiviteter virksomheten må gjøre for å sjekke om varen/tjenesten er egnet for katalog eller punch-out, og om leverandørene kan delta i en... Kvalitet som tildelingskriterium Sju danske organisasjoner i byggebransjen har gått sammen om initiativet ”Værdiskabende Byggeproces”, og har laget veiledningen ”Kvalitet som... Garantihåndtering – Byggeprosjekter Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for garantihåndtering i forbindelse med byggeprosjekter. Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket. EHF CV-prosess Oppdragsgiver stiller krav og kriterier til kandidatens kompetanse. Kandidaten dokumenterer sin kompetanse. Oppdragsgiver gjennomfører en elektronisk... EHF purring EHF purring lar leverandøren automatisere purring av oppdragsgiver ved manglende betaling. Formatet gir også mulighet for å matche purring mot faktura. X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om... Ordforklaringer til Elektronisk handel Her finner du forklaringer på begreper innen e-handel som vi bruker på sidene våre. Rettleiar om SLA - tenestenivåavtale I ein tenestenivåavtale bestemmer to partar kva som er akseptabelt kvalitetsnivå på eigedomsdrift. Ein SLA inneheld konkrete måleparameter og kvalitetskrav, og... Kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester – Statens vegvesen Veiledningen er ment å være et hjelpemiddel for alle de som arbeider med kjøp av konsulenttjenester innen planlegging og prosjektering. Veileder i prestasjonsinnkjøp – Best Value Procurement (BVP) BVP er en metode for anskaffelse og prosjektstyring hvor hensikten er å redusere risiko, oppnå bedre måloppnåelse og få bedre forutsigbarhet for fremdrift... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Side 5 Side 6 Side 7 Neste side
Entrepriseveilederen Valg av entreprisemodell er en av de viktigste beslutningene i et bygge- og anleggsprosjekt. Entrepriseveilederen er en nettbasert veileder som enkelt hjelper...
Kriterieveiviseren Kriterieveiviseren gir deg krav og kriterier for miljø og sosialt ansvar, og dokumentasjon av kravene, som kan stilles i en anskaffelsesprosess.
Digital søk kunngjøring prosess Prosess for å søke etter interessante kunngjøringer. Dersom søk får treff i publiseringsdatabasen returneres aktuelle kunngjøringer til leverandør.
EHF punch-out prosessen Oppdragsgiver logger seg inn i sitt bestillingssystem, søker ønsket vare og klikker på lenken til leverandørens nettbutikk (punch out system).
X.6.3 Aktivere og deaktivere leverandører Prosessen beskriver aktiviteter virksomheten må gjøre for å sjekke om varen/tjenesten er egnet for katalog eller punch-out, og om leverandørene kan delta i en...
Kvalitet som tildelingskriterium Sju danske organisasjoner i byggebransjen har gått sammen om initiativet ”Værdiskabende Byggeproces”, og har laget veiledningen ”Kvalitet som...
Garantihåndtering – Byggeprosjekter Undervisningsbygg i Oslo kommune har utviklet en prosedyre for garantihåndtering i forbindelse med byggeprosjekter.
Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket.
EHF CV-prosess Oppdragsgiver stiller krav og kriterier til kandidatens kompetanse. Kandidaten dokumenterer sin kompetanse. Oppdragsgiver gjennomfører en elektronisk...
EHF purring EHF purring lar leverandøren automatisere purring av oppdragsgiver ved manglende betaling. Formatet gir også mulighet for å matche purring mot faktura.
X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om...
Ordforklaringer til Elektronisk handel Her finner du forklaringer på begreper innen e-handel som vi bruker på sidene våre.
Rettleiar om SLA - tenestenivåavtale I ein tenestenivåavtale bestemmer to partar kva som er akseptabelt kvalitetsnivå på eigedomsdrift. Ein SLA inneheld konkrete måleparameter og kvalitetskrav, og...
Kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester – Statens vegvesen Veiledningen er ment å være et hjelpemiddel for alle de som arbeider med kjøp av konsulenttjenester innen planlegging og prosjektering.
Veileder i prestasjonsinnkjøp – Best Value Procurement (BVP) BVP er en metode for anskaffelse og prosjektstyring hvor hensikten er å redusere risiko, oppnå bedre måloppnåelse og få bedre forutsigbarhet for fremdrift...