Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) (-) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (76) (-) Bygg, anlegg og eiendom (46) Byggeprosessen (23) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) (-) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 93 treff funnet Idrettshaller kostnadsstudie Trondheim kommune har fått utarbeidet en rapport som kartlegger potensialet for å redusere kostnader ved fremtidig utbygging av idrettshaller i Trondheim... Gode rutiner for LCC i bygg Elementer som bidrar til å styrke bruk av LCC-beregninger som et beslutningsgrunnlag. EHF-ordreprosess Forskjellen på denne prosessen og avansert ordre er at endring og kansellering kan gjøres via system. X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen... Statens etiske retningslinjer Etisk kvalitet på tjenesteyting og myndighetsutøvelse er en forutsetning for at innbyggerne skal ha tillit til statstjenesten. Målet med disse generelle etiske... Rettleiar om SLA - tenestenivåavtale I ein tenestenivåavtale bestemmer to partar kva som er akseptabelt kvalitetsnivå på eigedomsdrift. Ein SLA inneheld konkrete måleparameter og kvalitetskrav, og... Internkontrollforskriften Forskrift om systematisk helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid i virksomheter (Internkontrollforskriften) Digital søk kunngjøring prosess Prosess for å søke etter interessante kunngjøringer. Dersom søk får treff i publiseringsdatabasen returneres aktuelle kunngjøringer til leverandør. EHF punch-out prosessen Oppdragsgiver logger seg inn i sitt bestillingssystem, søker ønsket vare og klikker på lenken til leverandørens nettbutikk (punch out system). X.6.3 Aktivere og deaktivere leverandører Prosessen beskriver aktiviteter virksomheten må gjøre for å sjekke om varen/tjenesten er egnet for katalog eller punch-out, og om leverandørene kan delta i en... Grønn materialguide Dette er veileder med praktisk og pedagogisk oversikt over miljøegenskaper til ulike bygningsmaterialer. Den gjør det enklere å ta miljøriktige valg i... SHA-plan - Veileder til utfyllelse av plan for sikkerhet, helse og arbeidsmiljø Statsbygg har i samarbeid med Forsvarsbygg, Jernbaneverket, Statens Vegvesen og Norsk Eiendom utarbeidet en veileder for utfyllelse av plan for sikkerhet, helse... Anskaffelsesstrategi veileder Veilederen er utarbeidet for å hjelpe offentlige virksomheter med å sette langsiktige mål for sine anskaffelser. EHF CV-prosess Oppdragsgiver stiller krav og kriterier til kandidatens kompetanse. Kandidaten dokumenterer sin kompetanse. Oppdragsgiver gjennomfører en elektronisk... EHF purring EHF purring lar leverandøren automatisere purring av oppdragsgiver ved manglende betaling. Formatet gir også mulighet for å matche purring mot faktura. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Side 5 Side 6 Side 7 Neste side
Idrettshaller kostnadsstudie Trondheim kommune har fått utarbeidet en rapport som kartlegger potensialet for å redusere kostnader ved fremtidig utbygging av idrettshaller i Trondheim...
Gode rutiner for LCC i bygg Elementer som bidrar til å styrke bruk av LCC-beregninger som et beslutningsgrunnlag.
EHF-ordreprosess Forskjellen på denne prosessen og avansert ordre er at endring og kansellering kan gjøres via system.
X.6.1.1.3 EHF Forvalte standard format Prosessen beskriver alle aktiviteter som må eller kan utføres i forvaltning av standard format. Etter teknisk utvikling overtar forvaltningsorganisasjonen...
Statens etiske retningslinjer Etisk kvalitet på tjenesteyting og myndighetsutøvelse er en forutsetning for at innbyggerne skal ha tillit til statstjenesten. Målet med disse generelle etiske...
Rettleiar om SLA - tenestenivåavtale I ein tenestenivåavtale bestemmer to partar kva som er akseptabelt kvalitetsnivå på eigedomsdrift. Ein SLA inneheld konkrete måleparameter og kvalitetskrav, og...
Internkontrollforskriften Forskrift om systematisk helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid i virksomheter (Internkontrollforskriften)
Digital søk kunngjøring prosess Prosess for å søke etter interessante kunngjøringer. Dersom søk får treff i publiseringsdatabasen returneres aktuelle kunngjøringer til leverandør.
EHF punch-out prosessen Oppdragsgiver logger seg inn i sitt bestillingssystem, søker ønsket vare og klikker på lenken til leverandørens nettbutikk (punch out system).
X.6.3 Aktivere og deaktivere leverandører Prosessen beskriver aktiviteter virksomheten må gjøre for å sjekke om varen/tjenesten er egnet for katalog eller punch-out, og om leverandørene kan delta i en...
Grønn materialguide Dette er veileder med praktisk og pedagogisk oversikt over miljøegenskaper til ulike bygningsmaterialer. Den gjør det enklere å ta miljøriktige valg i...
SHA-plan - Veileder til utfyllelse av plan for sikkerhet, helse og arbeidsmiljø Statsbygg har i samarbeid med Forsvarsbygg, Jernbaneverket, Statens Vegvesen og Norsk Eiendom utarbeidet en veileder for utfyllelse av plan for sikkerhet, helse...
Anskaffelsesstrategi veileder Veilederen er utarbeidet for å hjelpe offentlige virksomheter med å sette langsiktige mål for sine anskaffelser.
EHF CV-prosess Oppdragsgiver stiller krav og kriterier til kandidatens kompetanse. Kandidaten dokumenterer sin kompetanse. Oppdragsgiver gjennomfører en elektronisk...
EHF purring EHF purring lar leverandøren automatisere purring av oppdragsgiver ved manglende betaling. Formatet gir også mulighet for å matche purring mot faktura.