Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (50) Spørsmål og svar (1) (-) Anskaffelsesprosessen (14) Avklare behov (8) Konkurransegjennomføring (1) Kontraktsoppfølging (2) Innkjøpskategori (78) Avtaler og regelverk (17) (-) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (33) Innovasjon (11) English – e-procurement (2) 21 treff funnet Sortér etter Publiseringsdato ↑ Publiseringsdato ↓ Kungjortdato ↑ Kungjortdato ↓ Verdi ↑ Verdi ↓ Krav om betaling via bank For å forhindre arbeidslivskriminalitet i forbindelse med offentlige kontrakter, skal det i anskaffelser av bygge- og anleggsarbeider eller renholdstjenester... Samtaleguide om strategisk bruk av anskaffelser Snakk med ledelsen for å få en bedre oversikt over hva de er opptatt av, og hvilke forventninger de har. Dette er viktig innsikt når du skal synliggjøre... Kontraktsoppfølging og evaluering av leveransen Verktøyet vil hjelpe kontraktsforvaltere, bestillere og leverandører med enklere oppfølging av vare-/ tjeneste-/ entreprenør-/ og arkitekt & rådgiverleveranser... Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket. For KGV: Hvordan integrere ESPD og eCertis i fagsystem? Her finner du ressurser for å utvikle løsninger med integrasjon av ESPD og eCertis, for eksempel i et konkurransegjennomføringsverktøy (KGV). Merkeordning som krav, tildelingskriterium eller kilde til miljøkrav Sjekk med leverandørmarkedet hvordan du kan bruke merkeordninger i din anskaffelse. Hvordan påvirker det tilbudet, konkurransen og prisen? Får du det du trenger... Bruk av miljømerker, miljøvaredeklarasjoner og miljøledelsessystem i anskaffelser Hvordan miljøsertifiseringer, miljømerker, EPDer, attester med mer kan brukes for å oppfylle kvalifikasjonskrav og miljøspesifikasjoner samtidig som behovet... Oversikt minimumsfrister – kunngjøring over og under EØS-terskelverdier Liste over minimumsfrister for kunngjøringer av anskaffelser i Doffin ved de ulike konkurranseformene. Veileder om gaver i tjenesten Veilederen beskriver hvilken adferd som forventes og som kan aksepteres hos embets- og tjenestemenn i staten. Statens etiske retningslinjer Etisk kvalitet på tjenesteyting og myndighetsutøvelse er en forutsetning for at innbyggerne skal ha tillit til statstjenesten. Målet med disse generelle etiske... Korrupsjonsfaren i kommuner – sårbarhet, verktøy og metoder Erfaringer og råd om korrupsjonsforebyggende arbeid fra kommuner og fylkeskommuner som har deltatt i KS og TI’s korrupsjonsforebyggende nettverk 2013- 2014. Beskytt kommunen - håndbok i antikorrupsjon Håndboken er revidert i 2014 og er basert på praktiske erfaringer og tilbakemeldinger fra en rekke kommuner og fylkeskommuner. Boken henvender seg til... Status og eksempler på anskaffelsesstrategier I 2015 kartla og analyserte Difi flere anskaffelsesstrategier til offentlige virksomheter. Funn fra denne kartleggingen er samlet i rapporten. Formålet var å... Rettleiing ved mottatt krav om innsyn Kortfatta rettleiing om korleis eit krav om innsyn i ei offentleg anskaffing kan handterast. Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Neste side
Krav om betaling via bank For å forhindre arbeidslivskriminalitet i forbindelse med offentlige kontrakter, skal det i anskaffelser av bygge- og anleggsarbeider eller renholdstjenester...
Samtaleguide om strategisk bruk av anskaffelser Snakk med ledelsen for å få en bedre oversikt over hva de er opptatt av, og hvilke forventninger de har. Dette er viktig innsikt når du skal synliggjøre...
Kontraktsoppfølging og evaluering av leveransen Verktøyet vil hjelpe kontraktsforvaltere, bestillere og leverandører med enklere oppfølging av vare-/ tjeneste-/ entreprenør-/ og arkitekt & rådgiverleveranser...
Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket.
For KGV: Hvordan integrere ESPD og eCertis i fagsystem? Her finner du ressurser for å utvikle løsninger med integrasjon av ESPD og eCertis, for eksempel i et konkurransegjennomføringsverktøy (KGV).
Merkeordning som krav, tildelingskriterium eller kilde til miljøkrav Sjekk med leverandørmarkedet hvordan du kan bruke merkeordninger i din anskaffelse. Hvordan påvirker det tilbudet, konkurransen og prisen? Får du det du trenger...
Bruk av miljømerker, miljøvaredeklarasjoner og miljøledelsessystem i anskaffelser Hvordan miljøsertifiseringer, miljømerker, EPDer, attester med mer kan brukes for å oppfylle kvalifikasjonskrav og miljøspesifikasjoner samtidig som behovet...
Oversikt minimumsfrister – kunngjøring over og under EØS-terskelverdier Liste over minimumsfrister for kunngjøringer av anskaffelser i Doffin ved de ulike konkurranseformene.
Veileder om gaver i tjenesten Veilederen beskriver hvilken adferd som forventes og som kan aksepteres hos embets- og tjenestemenn i staten.
Statens etiske retningslinjer Etisk kvalitet på tjenesteyting og myndighetsutøvelse er en forutsetning for at innbyggerne skal ha tillit til statstjenesten. Målet med disse generelle etiske...
Korrupsjonsfaren i kommuner – sårbarhet, verktøy og metoder Erfaringer og råd om korrupsjonsforebyggende arbeid fra kommuner og fylkeskommuner som har deltatt i KS og TI’s korrupsjonsforebyggende nettverk 2013- 2014.
Beskytt kommunen - håndbok i antikorrupsjon Håndboken er revidert i 2014 og er basert på praktiske erfaringer og tilbakemeldinger fra en rekke kommuner og fylkeskommuner. Boken henvender seg til...
Status og eksempler på anskaffelsesstrategier I 2015 kartla og analyserte Difi flere anskaffelsesstrategier til offentlige virksomheter. Funn fra denne kartleggingen er samlet i rapporten. Formålet var å...
Rettleiing ved mottatt krav om innsyn Kortfatta rettleiing om korleis eit krav om innsyn i ei offentleg anskaffing kan handterast.
Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de...