Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters Fagkategorier (-) Digitalisering (51) EHF (40) Spørsmål og svar (1) Anskaffelsesprosessen (14) Innkjøpskategori (76) Bygg, anlegg og eiendom (46) Byggeprosessen (24) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) (-) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) (-) Avtaler og regelverk (16) Anskaffelsesprosedyrer (2) Innsyn og offentlighet (1) Krav om bruk av lærlinger (1) Statens innkjøpssenter (1) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 69 treff funnet Aktører som tilfredsstiller sikker kommunikasjonsløsning Dette er en oversikt over aktører som tilfredsstiller sikker kommunikasjonsløsning. Sikker kommunikasjonsløsning gjenbruker Peppol-nettverket men krypterer... EHF katalogprosess Prosessen kan benyttes ved alle bestillinger av varer og tjenester som kan beskrives på en maskinell måte i form av en katalog. Benyttes når avtalen er inngått... X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de... Veileder til juryarbeid I forskriften for plan- og designkonkurranser er det formalkrav om hvordan juryarbeidet skal foregå. I denne veilederen er dette beskrevet, samt en del... EHF ordreforslag EHF-ordreforslag (EHF Order Agreement) lar oppdragsgjevar dokumentere kjøp av tenester utført i leverandøren sine system eller tenester utført basert på... X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning. Fortolkingsutsegn om innsyn i saker om offentlege innkjøp Tidligare Fornyings-, administrasjons- og kyrkjedepartementet fekk frå Justis- og politidepartementet 20. januar 2011 denne utgreiinga om handlingsrommet i... Digital spørsmål og svar prosess (EHF) Ved behov for avklaringer kan leverandør sende spørsmål til oppdragsgiver som mottar spørsmålene og formulerer svar som blir anonymisert og sendt til alle... EHF fakturering EHF-fakturering 3.0 sikrer automatisk, rask og sikker utbetaling. Formatet er obligatorisk ved fakturering i staten. X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om... Mottakere av EHF og Peppol BIS Her kan du søke etter virksomheter som kan ta imot EHF og Peppol BIS. Systemleverandører (ERP) Dette er en oversikt over katalogsystemer/ bestillingssystemer/økonomisystemer som kan sende og/eller motta Elektronisk handelsformat (EHF) og som er i... EHF-katalog EHF-katalog lar oppdragsgiver motta og endre avtalesortiment på en standardisert måte. Det gir også mulighet for bedre oppfølging av avtalen og økt... X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og... Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Side 5 Neste side
Aktører som tilfredsstiller sikker kommunikasjonsløsning Dette er en oversikt over aktører som tilfredsstiller sikker kommunikasjonsløsning. Sikker kommunikasjonsløsning gjenbruker Peppol-nettverket men krypterer...
EHF katalogprosess Prosessen kan benyttes ved alle bestillinger av varer og tjenester som kan beskrives på en maskinell måte i form av en katalog. Benyttes når avtalen er inngått...
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
Interessentanalyse For å kartlegge interessenter kan det gjøres en interessentanalyse. Hensikten med kartleggingen er å identifisere behov for hver interessent og prioritere de...
Veileder til juryarbeid I forskriften for plan- og designkonkurranser er det formalkrav om hvordan juryarbeidet skal foregå. I denne veilederen er dette beskrevet, samt en del...
EHF ordreforslag EHF-ordreforslag (EHF Order Agreement) lar oppdragsgjevar dokumentere kjøp av tenester utført i leverandøren sine system eller tenester utført basert på...
X.6.1.2.2 Implementere bestillingsløsning I implementeringsprosessen beskrives hvilke aktiviteter som må/bør utføres i forbindelse med implementering av bestillingsløsning.
Fortolkingsutsegn om innsyn i saker om offentlege innkjøp Tidligare Fornyings-, administrasjons- og kyrkjedepartementet fekk frå Justis- og politidepartementet 20. januar 2011 denne utgreiinga om handlingsrommet i...
Digital spørsmål og svar prosess (EHF) Ved behov for avklaringer kan leverandør sende spørsmål til oppdragsgiver som mottar spørsmålene og formulerer svar som blir anonymisert og sendt til alle...
EHF fakturering EHF-fakturering 3.0 sikrer automatisk, rask og sikker utbetaling. Formatet er obligatorisk ved fakturering i staten.
X.6.1.5 Digital momsrefusjon Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal søkes om...
Systemleverandører (ERP) Dette er en oversikt over katalogsystemer/ bestillingssystemer/økonomisystemer som kan sende og/eller motta Elektronisk handelsformat (EHF) og som er i...
EHF-katalog EHF-katalog lar oppdragsgiver motta og endre avtalesortiment på en standardisert måte. Det gir også mulighet for bedre oppfølging av avtalen og økt...
X.6.1.1 EHF Utvikle og forvalte standardformat Prosessen beskriver hvilke aktiviteter, som må og kan utføres i hvilken rekkefølge, av hvilke personer/organisasjoner/systemer, hver gang det skal utvikles og...