Statlege verksemder omfatta av innkjøpsordninga
Liste over alle statlege verksemder som er omfatta av den obligatoriske innkjøpsordninga til Statens innkjøpssenter per 27. februar 2023.
Liste over alle statlege verksemder som er omfatta av den obligatoriske innkjøpsordninga til Statens innkjøpssenter per 27. februar 2023.
Her har vi samlet informasjon om hva det betyr å bli leverandør av statlige fellesavtaler.
Strategi for brukermedvirkning er evaluert, og Statens innkjøpssenter har vedtatt nytt rammeverk for brukermedvirkning.
Nokre av Statens innkjøpssenter sine avtaler stiller krav til leverandører om at dei skal kunne vere deltakar i den offentlege verksemda sin digitale prosess for katalog, ordre, ordrebekreftelse og faktura på standard format (EHF).
Fellesavtalene til Statens innkjøpssenter er obligatoriske, men virksomheten kan melde fravalg i enkeltkonkurranser.
Statens innkjøpssenters avtaler skal være elektroniske. Virksomheter som har elektronisk innkjøpssystem, og som kan motta EHF katalog, vil kunne bruke sine eksisterende løsninger.
Roller og ansvar i forvaltningen av statlige fellesavtaler skjer på tre nivåer: strategisk, taktisk og operativt.
Informasjon til deg som ønsker å delta aktivt i anskaffelsesprosessen for de statlige fellesavtalene.
Historikk, bakgrunn og mandat for Statens innkjøpssenter.
Statens innkjøpssenter har fått i oppdrag å igangsette en pilotordning der fylkeskommuner og kommuner kan delta på de statlige fellesavtalene. Piloteringen er midlertidig satt på vent.