Statens innkjøpssenter har satt i gang en anskaffelsesprosess for en fellesavtale for multifunksjonsmaskiner og printere med tilhørende utstyr. Her er informasjon om mandat, organisering og fremdrift.
Formålet med anskaffelsen er å dekke virksomhetenes behov for multifunksjonsmaskiner og printere med tilhørende utstyr. En enhetlig maskinpark og forenklet drift og administrasjon i staten har potensialet til å gi gevinster.
Vi har ingen eksisterende fellesavtale for dette produktområdet i dag.
Status
Prosjektmandat: godkjent
Behovsanalyse: ferdigstilt
Markedsundersøkelse: ferdigstilt
Konkurransestrategi: godkjent
Konkurransen er kunngjort
Kontraktsinngåelse er forsinket.
Grunnet behandling av innsynsbegjæringer og behov for avklaringer i mottatte tilbud, er kontraktsinngåelsen foreløpig utsatt.
Vi beklager ulempene dette medfører.
Prosjektmandat
Effektmål
Effektiviseringsgevinst: Det er estimert en potensiell årlig besparelse potensiale på 20 MNOK. For å kunne nå besparelsespotensialet i avtalen er det viktig med tilnærmet full deltagelse fra alle aktuelle virksomheter og at virksomhetene etterlever rammedokumentets anbefalinger. Dersom virksomhetene etterspør riktig teknologi tilpasset nytt bruksmønster, kan det medføre vesentlige besparelser ut over prisbesparelsene.
Kvalitetsgevinst:
sikre riktig behovsdekning
god kvalitet på produkter og tjenester
god opplevd kvalitet på service og reparasjoner
Samfunnsgevinst: Økt levetid og brukstid på maskinene bidrar til økt bærekraft og reduksjon i utslipp.
Tentativ fremdriftsplan
Milepæler
Tidspunkt
Oppstart prosjekt
Q2 2022
Godkjent konkurransestrategi
Q4 2022
Kunngjøring av konkurranse
Q4 2023
Tildeling og inngåelse av kontrakt
Q1 2024
Oppstart og implementering av kontrakt
Q1 2024
Organisering
Prosjekteier: Ken Patrick, seksjonssjef IKT-avtaler, Statens innkjøpssenter