Hva kan du som bruker forvente av Statens innkjøpssenter? Og hva forventer Statens innkjøpssenter av deg?
Seksjon for IKT-avtaler
Hva kan du som bruker forvente av Statens innkjøpssenter? Og hva forventer Statens innkjøpssenter av deg?
Statens innkjøpssenter har inngått en fellesavtale for multifunksjonsmaskiner, printere og skannere med tilhørende tjenester og løsninger. Avtalen er gyldig fra 18. september 2024 med en varighet på 2 år med opsjon om forlengelse i inntil 2 år.
Fellesavtalen har følgende leverandører:
Alle virksomhetene på fellesavtalen skal ha en lokal avtaleforvalter som er avtaleansvarlig og koordinator både overfor leverandøren, Statens innkjøpssenter og virksomhetens egne bestillere.
Meld inn lokal avtaleforvalter eller foreta endringer av lokal avtaleforvalter ved å sende en henvendelse til IKT-avtaler@dfo.no.
Rammedokumentet gir virksomhetene retningslinjer for hvordan fellesavtalen bør brukes.
For å oppnå gevinstene, er det viktig at deltakende virksomheter innretter sin bruk av avtalen i samsvar med føringene i rammedokumentet.
Fellesavtalen omfatter helhetlige utskrifts- og dokumenthåndteringsløsninger som:
Alt kjøp og leie med tilhørende tjenester og løsninger skal gjøres hos den leverandøren som er rangert som nr. 1, Canon Norge AS.
Mini-konkurranse skal kun benyttes dersom en virksomhet har spesielle behov. Eksempler på dette kan være:
Mini-konkurransen skal gjennomføres mellom alle leverandørene på fellesavtalen, og kan gjelde enten kjøp eller leie. Varigheten skal følge fellesavtalens varighet, jf. Standardkontraktens punkt 1.4.
Det kan avtales lik eller lavere priser for kategorier som er tatt inn Bilag 3B - Prisskjema.
Oppdragsgiver (bestillende virksomhet) er selv ansvarlig for gjennomføring av avrop/mini-konkurranser og skal selv definere virksomhetens behov.
Alle leverandører skal inviteres til konkurransen, og det skal gis en svarfrist på minimum 10 dager for å inngi tilbud.
Oppdragsgiver kan benytte følgende tildelingskriterier:
Vekting av tildelingskriterier i mini-konkurranser bestemmes av bestillende virksomhet.
Canon Norge AS (hovedleverandør) | Terje Wenner Mobil: +47 930 33 980 E-post: terje.wenner@canon.no |
Sharp Business Systems Norge AS | Stian Nyløkken Mobil: +47 918 90 238 E-post: stian.nyløokken@sharp.eu |
Konica Minolta Business Solutions Norway AS | Amund Bones Mobil: +47 932 50 300 E-post: amund.bones@konicaminolta.no |