Fellesavtale for reisebyråtjenester
Statens innkjøpssenter skal anskaffe ny fellesavtale for kjøp av reisebyråtjenester.
Statens innkjøpssenter skal anskaffe ny fellesavtale for kjøp av reisebyråtjenester.
Denne veilederen skal hjelpe offentlige oppdragsgivere med å ivareta klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser. Veilederen inneholder både generell regelverksveiledning, konkret veiledning for prioriterte innkjøpskategorier, eksempler og andre nyttige verktøy.
For at alle barn og unge i Norge skal få en trygg og god oppvekst må de ulike tjenestene i oppvekstsektoren både fungere godt hver for seg og samordnet. Utfordringen er at det ofte oppstår glippsoner i overgangen mellom tjenestene, og et ekstra ansvar hviler på lederne for å tilrettelegge for samarbeid og samordning på tvers. Utdanningsdirektoratet, med partnere, har som mål å utvikle en innovativ løsning som motiverer og trener ledere i oppvekstsektoren på samordning og tverrsektorielt samarbeid.
Lnett driver strømnettet i Sør-Rogaland, og må håndtere en stor økning i etterspørsel etter fornybar energi. De ser nå etter en innovativ løsning som sammenstiller og analyserer flere typer data for å ta bedre beslutninger om utbyggingen av fremtidens kraftsystem.
Denne veilederen skal hjelpe offentlige oppdragsgivere med å etterleve forskrift om lønns- og arbeidsvilkår i offentlige kontrakter mv. Veilederen viser hvilke krav som skal stilles i relevante kontrakter, og hvordan kravene skal følges opp og kontrolleres. Det finnes også nyttige maler og verktøy.
Dere har besluttet å dekke behovet gjennom en anskaffelse og skal planlegge hvordan konkurransen best kan gjennomføres.
Du skal foreta en kartlegging og analyse av hva som er det egentlige (verifiserte) behovet som skal dekkes ved anskaffelsen.
Du står overfor flere strategiske vurderinger og valgmuligheter etter at det er besluttet at behovet skal dekkes gjennom en anskaffelse. Det å lage en god konkurransestrategi vil være til god hjelp for deg som innkjøper.
Konkurransegjennomføringen starter med den formelle henvendelsen til markedet, vanligvis gjennom en kunngjøring på Doffin eller TED. Formålet er å inngå en eller flere kontrakter som skal bidra til å nå mål og resultater nedfelt i konkurransegrunnlaget.
Formålet med denne aktiviteten er å velge det beste tilbudet basert på de konkurranseregler som var satt for konkurransen.